اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

مديرعامل اتحاديه تاکسيراني‌هاي شهري کشور:

100 هزار راننده تاکسي بيمه نيستند

مديرعامل اتحاديه تاکسيراني‌هاي شهري کشور گفت: در اسامي رانندگان تاکسي که براي بيمه به تامين اجتماعي ارائه شده، بسياري از افراد راننده تاکسي نيستند و اين درحالي است که حدود 100 هزار راننده تاکسي در انتظار استفاده از خدمات تامين اجتماعي معطل مانده‌اند.

100 هزار راننده تاکسي بيمه نيستند

طبق قانون هدفمندي يارانه ها در سال 1386 تاکسيرانان نيز مشمول بيمه تامين اجتماعي شدند و مقرر شد اعتبار اين موضوع از منبع درآمدهاي هدفمندي يارانهها تامين شود که متاسفانه اکنون شمار زيادي از اين قشر بيمه نيستند و اين موضوع يکي از دغدغههاي تاکسيرانان است.

بر اساس اعلام سازمان تامين اجتماعي، نام بيش از 400 هزار نفر به عنوان راننده تاکسي در فهرست بيمه ثبت شده و اين در حاليست که بر اساس پايشهاي انجام شده، نام 50 درصد اين افراد در هيچ يک از بانکهاي اطلاعاتي مرجع که رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومي را ثبت ميکنند، درج نشده و اين افراد همچنان از يارانه اختصاص يافته استفاده ميکنند.

مديرعامل اتحاديه تاکسيرانيهاي شهري کشور پيش از اين به ايرنا گفته بود که براساس تفاهمنامه با سازمان تامين اجتماعي مبني بر به روزرساني فهرست بيمه رانندگان تاکسي، قرار بود افراد غير راننده تاکسي از ليست حذف و رانندگان واقعي جايگزين شوند.

مرتضي ضامني، فرايند حذف و اضافه اسامي افرادي که راننده تاکسي نيستند از بيمه رانندگان تاکسي استفاده مي کنند و اضافه شدن رانندگان واقعي تاکسي به فهرست بيمه تامين اجتماعي گفت که در مرحله نهايي فرايندحذفي هستيم و اسامي افراد به بانک اطلاعات داده شده و افراد شناسايي شدهاند تا بررسي مجدد انجام شود.

وي خاطرنشان کرد: براي افرادي که راننده نيستند و اسامي آنها در فهرست بيمه رانندگان تاکسي هست، پيامک ارسال شده و در مرحله بررسي شکايات اين افراد هستيم و به دنبال حذف اين گونه افراد، اسامي تاکسيرانان به اين فهرست اضافه خواهد شد و به تامين اجتماعي هم اعلام خواهيم کرد.

 

تاکسيرانان واقعي بايد بيمه باشند

 

مديرعامل اتحاديه تاکسيرانيهاي شهري کشور تصريح کرد: اکنون 400 هزار راننده تاکسي فعال با پروانه کار در کشور فعاليت ميکنند، بايد مشخص شود چه تعدادي از اين رانندگان مشمول بيمه تاکسيداران هستند يا واقعا راننده تاکسي هستند يا بازنشسته شدهاند و اين درحالي است که 100 هزار راننده تاکسي فاقد بيمه تامين اجتماعي هستند که بايد براي آنها اين ظرفيت ايجاد شود و بتوانند بيمه شوند.

وي تاکيد کرد: در صورت اجراي دقيق فرايند حذف و اضافه در ليست بيمه، مشکل براي ايجاد ظرفيت براي رانندگان واقعي تاکسي حل خواهد شد و افرادي که واقعا راننده تاکسي هستند و از اين طريق ارتزاق ميکنند به فهرست اضافه مي شوند که همه اينها منوط به همکاري تامين اجتماعي است.

ضامني تاکيد کرد: در زمينه بيمه رانندگان تاکسي، اسامي جديد رانندگان در فهرست گنجانده نمي شود و فقط در فهرست موجود بيمه بايد اسامي افرادي که راننده تاکسي نيستند اما از خدمات اين بيمه استفاده مي کنند حذف و اسامي رانندگان واقعي اضافه شود که با اين حساب مي توان گفت که مشکل عمده رانندگان واقعي رفع خواهد شد.

پيش از اين هم مديرعامل اتحاديه تاکسيرانيهاي شهري کشور اعلام کرده بود  که در آخرين اطلاعات مربوط به بيمه رانندگان تاکسي يک فهرست هفت هزار نفره به تامين اجتماعي داده شد تا بر آن اساس اين اطلاعات به روز شود.

وي خاطر نشان کرد: بر اساس قانون بايد همه رانندگان وسايل حمل و نقل عمومي تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار گيرند که 50 درصد از اين بيمه از طريق يارانههاي دولتي و بقيه آن توسط خود راننده پرداخت ميشود تا بتواند از مزاياي تامين اجتماعي برخوردار شوند.

ضامني افزود: در سال 1392 سازمان تامين اجتماعي اعلام کرد به علت اينکه تعداد افراد بيشتر از سقف اعتبار تخصيصي دولت شده است، فهرست رانندگان امکان به روز رساني ندارد. در اواخر سال 1398 بر اساس پيگيري هاي انجام شده از سوي اتحاديه تاکسيرانيهاي شهري کشور و سازمان شهرداري ها و دهياري هاي کشور مقرر شد سازمان تامين اجتماعي فهرستي از رانندگان را در اختيار ما قرار دهد تا بتوانيم بررسي کنيم که وضعيت چگونه است.

وي ادامه داد: در نهايت يک فهرست 470 هزار نفري در اختيار مجموعه وزارت کشور قرار داده شد؛ اين فهرست با بانک هاي اطلاعاتي رانندگان فعال در حمل و نقل عمومي در وزارت کشور در بخش هاي مختلف چه زيرمجموعه صنف و چه شهرداري ها و همه ناوگاني که فعال هستند و از سوخت يارانه اي استفاده مي کنند مقايسه شد که 50 درصد فهرستي که سازمان تامين اجتماعي در اختيار قرار داده بود در هيچ يک از بانکهاي اطلاعاتي مرجع حوزه حمل و نقل نبودند.

ضامني تاکيد کرد: به اين ترتيب ميتوان گفت اين تعداد افراد يا از ابتدا اشتباهي با عنوان راننده بيمه شده اند و اصلا راننده نبودند يا از سال 1392 تاکنون از حوزه حمل و نقل خارج شده اند، اين درحاليست که تعدادي راننده داريم که به علت اين مشکل در اين سال ها امکان اينکه بيمه شوند را نداشته اند؛ بنابراين از طريق وزارت کشور، موضوع را از سازمان تامين اجتماعي پيگير شديم تا بتوانيم با ايجاد فرايند حذف و اضافه شرايطي را ايجاد کنيم تا افرادي که در حال حاضر بيمه هستند اما راننده نيستند و به نوعي ذيحق استفاده از اين يارانه دولتي نيستند را حذف کنيم و به ازاي آن رانندگان فعال که اکنون در حوزه حمل و نقل عمومي فعاليت ميکنند را بيمه کنيم.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.