دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: در حال حاضر، مسئله جدي فارغالتحصيلان مقطع ارشد و دکتري اين است که نميدانند چگونه بايد از توانمنديهايشان استفاده کنند.
به گزارش شوراي عالي انقلاب فرهنگي، حجت الاسلام و المسلمين عبدالحسين خسروپناه در بازديد از نمايشگاه قرار هفت مرکز رشد دانشگاه امام صادق اظهار کرد: اين نمايشگاه حاصل سالها تلاش و مجاهدت محققين و پژوهشگران دانشگاه امام صادق (ع) نشانگر يک تجربه تدوين الگوي حکمراني و حکمتي است.
وي ادامه داد: در اين مسير، 15 هسته فعال هستند که البته همه در يک سطح قرار ندارند و برخي از آنها به طور عميقتري فعاليت کردهاند. اين هستهها فرايندي را طي کردهاند که از کشف مسئله، طالبشناسي، حل مسئله، سياستگذاري، تنظيم و حتي تصديگري و نظارت را در حوزههاي مختلف شامل ميشود.
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: در اين نمايشگاه، گزارشهاي خوبي ارائه شد. با اينکه پيش از اين نيز با مرکز رشد آشنايي داشتم، اما اطلاعات جديد و مفيدي به دستم رسيد. اين تلاشها بسيار ارزنده و مبارک است و اين امر نشان ميدهد که دانشگاه امام صادق (ع) به مرحلهاي رسيده که فراتر از آموزش و پرورش پژوهشگران، به تداوم و توسعه دستاوردهاي علمي نيز پرداخته است.
وي ادامه داد: امروز، در دهمين سالگرد ارتحال عالم رباني، فقيه و متفکر نهادساز، آيتالله مهدوي کني، شاهد آن هستيم که دانشگاه امام صادق (ع) به مرکز رشدي تبديل شده است که جوانان عالم، انديشمند و پژوهشگر در آن ميتوانند توانمنديهاي حکمراني و حل مسئله را به دست آورند.
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي بيان کرد: اين کار بسيار ارزشمندي است که نهادهاي سياستگذاري و حکمراني همچون شوراي عالي انقلاب فرهنگي، شوراي نگهبان، شوراي عالي امنيت ملي، شوراي عالي فضاي مجازي و حتي شوراهايي که تحت نظارت قوه مجريه قرار دارند، مانند شوراي عالي سلامت و امنيت قضائي و ساير شوراها، ميتوانند از ظرفيتها و خروجيهاي اين مجموعه بهرهبرداري کنند.
خسروپناه گفت: در اين مسير، دانشگاههاي ديگر مانند دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبايي، دانشگاه شهيد بهشتي، دانشگاه شهيد چمران و دانشگاههاي مستقر در استانهاي مختلف، به ويژه در حوزه علوم انساني، از اين الگوي مرکز رشد استفاده کنند. اين مرکز نه صرفاً دانشگاه است و نه پژوهشگاه، بلکه يک ترکيب نظاممند است که به حل مسئله ميپردازد و ميتواند الگويي براي ديگر دانشگاهها باشد.
وي افزود: در حال حاضر، مسئله جدي فارغالتحصيلان مقطع ارشد و دکتري اين است که نميدانند چگونه بايد از توانمنديهايشان استفاده کنند. اگر اين دانشآموختگان بتوانند از اين الگو بهرهبرداري کرده و توانايي حل مسئله را پيدا کنند، دستاوردهاي علمي و پژوهشي کشور گسترش پيدا خواهد کرد. اميدواريم اين دستاورد مبارک در دانشگاههاي کشور پيادهسازي شود.
اظهار نظر 0
روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.