اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

مرگ روزانه 45 تا 50 تن در حوادث ترافيکي

جانشين فرمانده پليس راه کشور بر ضرورت افزايش دوربين‌هاي ثبت تخلفات رانندگي در جاده‌هاي کشور تاکيد کرد و گفت که لازم است تمامي دستگاه‌ها به وظايف خود در خصوص حوادث رانندگي عمل کنند.

مرگ روزانه 45 تا 50 تن در حوادث ترافيکي

سرهنگ سياوش محبي در گفتوگو با ايسنا، به آمار جانباختگان حوادث رانندگي در کشور اشاره کرد و گفت: ايران جزو کشورهاي پر تصادف نيست و در سالهاي اخير پيشرفتهاي خوبي در حوزه زيرساختها و فرهنگسازي داشتيم اما هنوز با فاصله مطلوب فاصله داريم و همانطور که بارها گفته شده، ما حتي يک جانباخته را هم در تصادفات رانندگي زياد ميدانيم و معتقديم که بايد از تمام ابزارها براي کاهش اين آمار استفاده شود.

وي با بيان اينکه توجه به ارتقاء فرهنگ رانندگي و افزايش ايمني خودروها و جادهها به منزله سرمايهگذاري محسوب ميشود، گفت: هر چه در اين حوزه هزينه شود، در واقع نتيجه آن را در جلوگيري از تصادفات سنگين و خسارات سنگين به جا مانده از آن خواهيم ديد، از اين رو ميتوان گفت که هر چه در مديريت هماهنگ و موثر در خصوص ارتقاء ايمني تاخير ايجاد شود، عواقب جبران ناپذيري به وجود خواهد آمد.

 

مرگ روزانه 45 تا 50 تن در حوادث ترافيکي

 

محبي با اشاره به آمار رسمي پزشکي قانوني در مورد شمار جانباختگان حوادث رانندگي در کشور گفت: برابر آمارها بهطور ميانگين روزانه بين 45 تا 50 نفر بر اثر سانحه رانندگي جان خود را از دست ميدهند و روزانه هزار نفر نيز مجروح ميشوند که از اين تعداد 100 نفر دچار معلوليت و بالغ بر 200 خانواده دچار کاهش شديد درآمد و حتي فقر ميشوند.

جانشين فرمانده پليس راه کشور، جانباختگان حوادث ترافيکي و رانندگي را قربانيان بي کيفيتي خودرو و راه دانست و گفت: در سال گذشته حدود 20 هزار و 45 نفر در اثر سانحه رانندگي جان خود را از دست دادند. متاسفانه علاوه بر عامل انساني، برخي از خودروها نيز کيفيت لازم را ندارند و زيرساختها نيز در جادهها مناسب نيست.

 

32 سازمان و نهاد در جلوگيري از حوادث رانندگي مسئوليت دارند

 

وي ادامه داد: 32 سازمان و نهاد در جلوگيري از حوادث رانندگي دخيل هستند و مسئوليت دارند. در اين ميان وظيفه پليس تنها رسيدگي به تصادفات و برقراري نظم ترافيکي است. لذا بايد سازمانها پاي کار بيايند و وظايف خود را به نحو درستي که در قانون آمده انجام دهند. در حال حاضر تنها وزارت راه و پليس به شکل شبانه روز پاي کار هستند. بايد ساير نهادها نيز به ميدان بيايند تا شاهد کاهش تلفات و تصادفات باشيم.

محبي همچنين با اشاره به وجود بيش از 2000 دوربين ثابت ثبت تخلفات رانندگي گفت: اين تعداد دوربين کم است و به 6000 دستگاه نياز داريم. پليس 293 هزار کيلومتر راه را پوشش ترافيکي ميدهد و تنها با نيروي انساني نميتوان جلوي تصادفات را گرفت. بلکه بايد زيرساختها تکميل و ايمن شده و وسايل نقليه نيز ايمن شوند. سال گذشته اقدامات خوبي صورت گرفت و خوشبختانه در چهار ماه ابتداي سال جاري نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد در جانباختگان کاهش داشتيم.

وي همچنين سرعت و سبقت غيرمجاز، انحراف به چپ، خستگي و خواب آلودگي را از عوامل تصادفات دانست و تصريح کرد: جادهها و خودروها بايد بخشنده باشند. بسياري از تصادفات در جادههاي دوطرفه بدون جداکننده رخ ميدهد.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.