اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

معاون وزير آموزش و پرورش:

دستور آغاز اجراي نهضت محروميت زدايي از فضاهاي آموزشي کشور

معاون وزير آموزش و پرورش همزمان با سالروز تاسيس سازمان بسيج مستضعفين، دستور آغاز اجراي نهضت محروميت زدايي از فضاهاي آموزشي در دولت چهاردهم، را اعلام کرد و گفت: مدارس کانکسي، ساماندهي مدارس سنگي ناايمن، ساماندهي کلاس‌هاي با تراکم بالاي 35 نفر، بازسازي و مقاوم سازي مدارس فرسوده و ... را از اولويت‌هاي اصلي اين نهضت است.

دستور آغاز اجراي نهضت محروميت زدايي از فضاهاي آموزشي کشور

به گزارش ايسنا، حميدرضا خان محمدي معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس اين سازمان، در گردهمايي مديران کل نوسازي مدارس استانها که امروز 5 آذر همزمان با سالروز تاسيس سازمان بسيج مستضعفين کشور برگزار شد، ضمن تبريک اين روز بزرگ دستور آغاز اجراي نهضت محروميت زدايي از فضاهاي آموزشي در دولت چهاردهم، را اعلام کرد.

معاون وزير آموزش و پرورش در اين مراسم که در خجسته سالروز تاسيس بسيج به فرمان حضرت امام خميني (ره) و به بهانه شروع عمليات اجرايي نهضت محروميت زدائي از فضاهاي آموزشي کشور به صورت آزمايشي در منطقه کلات استان خراسان رضوي برگزار شد، با نام مبارک حضرت زهرا(س) آغاز اجراي نهضت محروميت زدائي مورد تاکيد رئيس جمهور را اعلام و اذعان کرد: به حول و قوه الهي با روحيه و تفکر موفق بسيجي اين طرح را با رويکرد مشارکتي مردم محور شروع مي کنيم و اميدواريم با همراهي تمامي ارکان موثر و مرتبط در سراسر کشور مثل هميشه در خدمت به فرزندان ايران اسلامي سربلند باشيم.

وي افزود: بسيج به تدبير حضرت امام (ره) قبل از جنگ تشکيل شد و ارتش 20 ميليوني به همت مردم شکل گرفت و ثمره آن خدمات مختلف در عرصه هاي مختلف نظامي ، سياسي ، فرهنگي ، اجتماعي و عمراني در سراسر کشور بود.

رئيس سازمان نوسازي مدارس کشور، گفت: سطوح محروميت زدايي در استانها يکسان نيست، قطعا جنس محروميت تهران با سيستان متفاوت است و حلقه وصل حل مشکلات با شکل دهي جريانات مردمي است.

اين مقام مسئول ساماندهي مدارس کانکسي مستقل بالاي 10 دانش آموز، ساماندهي مدارس سنگي ناايمن، ساماندهي کلاس هاي با تراکم بالاي 35 نفر، افزايش سرانه فضاهاي آموزشي در مناطق با سرانه کمتر از 3 متر مربع، تکميل پروژه هاي نيمه تمام آموزشي، تربيتي و ورزشي و تخريب و بازسازي و مقاوم سازي مدارس فرسوده را از اولويتهاي اصلي اين نهضت مردمي است که در آن نظام مکانيابي، نظام فني، نظام اجرايي و سازکارهاي مالي و عملياتي به خوبي توجه شده است.

وي ادامه داد: توسعه عدالت آموزشي و محروميت زدايي از فضاهاي آموزشي اولويت دار، کاهش تراکم کلاسهاي دولتي بالاي 35 نفر بر اساس جدول 20 ماده 87 قانون برنامه هفتم پيشرفت، افزايش سرانه فضاي آموزشي مناطق بحراني زير 3 مترمربع به ازاي هر دانشآموز وتوسعه مشارکتهاي مردمي و دستگاههاي دولتي و نهادهاي عمومي و بنگاههاي اقتصادي در چارچوب مسئوليتهاي اجتماعي و افزايش مشارکت خيرين مدرسهساز از اهداف اصلي اين نهضت است.

خان محمدي با ابراز خرسندي از توجه شخص رئيس جمهور به موضوع مهم محروميت زدايي از فضاهاي آموزشي کشور تصريح کرد: سازمان نوسازي مدارس کشور امروز در يک نقطه طلايي قرار دارد، ورود شخص اول اجرايي کشور به موضوع زدودن غبار محروميت از کالبد نظام تعليم و تربيت يک فرصت تاريخي است، همه بايد اين فرصت را قدر بدانيم که دکتر پزشکيان به صورت ويژه پيگير اين موضوع مهم هستند، مانند هميشه تلاش کنيد ثابت شود خانواده بزرگ نوسازي مدارس کشور پرافتخارترين مجموعه مهندسي در حوزه عمران و آباداني کشور است.

به گزارش مرکزاطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش؛ وي در پايان با اشاره به اينکه نقش سازمان موضوعات فني و اجرايي است و اساس و بطن کار مردم اند، عنوان کرد: اينبار صرفا نميخواهيم با ساختار اداري کاري انجام دهيم و بايد امروز مديران هدفمند و با برنامه و با کيفيت در تعامل با استانداران دولت چهاردهم به کف ميدان بيايند و در کنار مردم اين مسئله مهم را گره گشايي کنيم.

رئيس جمهور از ابتداي دولت چهاردهم بر ضرورت محروميت زدائي از فضاهاي آموزشي کشور تاکيد کرد که به دنبال آن در جلسات مختلف ضمن تبيين موضوع دستورالعمل نهضت محروميت زدائي از فضاهاي آموزشي تنظيم و پنجم آذرماه همزمان با روز تاسيس بسيج اين طرح در منطقه کمتر توسعه يافته کلات به صورت آزمايشي آغاز به کار کرد.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.