رئيس سازمان نهضت سوادآموزي از فعاليتهاي اين سازمان بهعنوان جزئي از وظايف و مأموريتهاي اولويتدار آموزشوپرورش در گام دوم انقلاب نام برد.
عليرضا عبدي بابيان اينکه تمامي اقدامات در دولت انقلابي زمينهسازي براي مقدمات ظهور و تمدن سازي در راستاي جامعه مهدوي است، اظهار کرد: نگاه امام خميني(ره) به نهضت سواد آموزي يک نگاه متعالي و تمدنيبود.
معاون وزير آموزشوپرورش با اشاره به اينکه در موضوع سواد فضاي مجازي، آموزشوپرورش بايد براساس تجربه، سواد و آموزش و تخصص معلمان عمل کند، اظهارکرد: نهضت سوادآموزي در سال 90 با آموزشوپرورش ادغام شد که ثمره اين ادغام، باعث شد، 80 درصد نيروها و 95 درصد امکانات از نهضت به آموزشوپرورش ادغام و درمجموع 40 هزار نفر از نيروهاي نهضت به بدنه آموزش وپرورش اضافه شدند.
وي تصريح کرد: امروز آسيبي که از گروه بازماندگان از تحصيل متحمل ميشويم 9 برابر جمعيت جامانده از تحصيل است. گروه بازمانده از تحصيل جمعيت کمي دارد، اما آسيبهاي خيلي جدي براي جامعه به وجودآوردهاند.
عبدي بيان کرد: يکي از وظايف اصلي مسئولان آموزشوپرورش انسداد مبادي بيسوادي است و بايد تمام گروهها بهويژه گروههاي سني10 تا 60 سال از کلاسهاي نهضت سوادآموزي استفاده کنند و تا پايان دوره انتقال آموزشهاي نهضت را دنبال کنند.
به گزارش مرکز اطلاعرساني و روابط عمومي وزارت آموزشوپرورش، رئيس سازمان نهضت سوادآموزي بابيان اينکه فعاليتهاي نهضت سوادآموزي جزئي از وظايف و مأموريتهاي اولويتدار آموزش و پرورش است، تصريح کرد: امروز سوادآموزي، در حد خواندن و نوشتن نيست بلکه تربيت و بالا بردن سطح فرهنگ و نشر فرهنگ اسلامي مناسب با سوادآموزان در محدوده ضوابط نهضت سوادآموزي از اهداف اصلي است.
اظهار نظر 0
روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.