اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

8 پسر شگفت‌انگيز فوتبال ايران

با گذشت 20 هفته از ليگ برتر فوتبال ايران، تعدادي از فوتباليست‌هاي جوان ليگ برتري توانسته‌اند توانايي‌هاي خود را به رخ فوتبال ايران بکشند. فوتبال ايران در سال‌هاي اخير توليد زيادي نداشته و اين مساله را مي‌توان از کمبود بازيکن جوان و آينده‌دار در ترکيب تيم ملي در جام جهاني متوجه شد. جوان‌ترين بازيکن تيم ملي در اين رقابت‌ها 24 سال سن داشت و خبري از يک بازيکن زير 20 سال در ترکيب تيم ملي نبود.

8 پسر شگفت‌انگيز فوتبال ايران

کيروش در روزهاي منتهي به جام جهاني 2022 سامان فلاح را به عنوان يک بازيکن جوان در اردوهاي تيم ملي داشت اما در نهايت حاضر شد با يک بازيکن کمتر به جام جهاني برود و روي نام هر بازيکن جوان ديگري خط قرمز بکشد.

با وجود خشکسالي در ليگ برتر ايران و کمبود ستارههاي جوان و آيندهدار، چندين بازيکن توانستند اعتباري براي خود دست و پا کنند و از الان روي آينده آنها حساب باز ميشود. البته اين درخشش از امسال شروع نشده اما حالا به اوج رسيده و نشانههايي از چندين بازيکن آيندهدار در ليگ برتر ايران ديده ميشود.

ياسين سلماني، سامان فلاح، محمدحسين اسلامي، محمدامين حزباوي، غلامرضا ثايت ايماني، ميلاد کر، محمدرضا خالدآبادي و محمد عمري هشت بازيکني هستند که ميتوان روي آينده اين بازيکنان در ليگ برتر ايران و چه بسا در فوتبال اروپا حساب باز کرد.

 

سامان فلاح - 21 سال - پيکان

 

سامان فلاح بدشانس بود که همراه تيم ملي به جام جهاني نرفت. کارلوس کيروش اين بازيکن جوان را در تمام اردوهاي تيمش تا قبل از جام جهاني داشت و همه فکر ميکردند شايد او را به عنوان بيستوششمين بازيکن به جام جهاني ميبرد. با اين حال سامان فلاح در 21 سالگي مانند يک بازيکن باکيفيت ظاهر شده و بازوبند کاپيتاني پيکان را هم در اختيار داشته است. بايد ديد فلاح در خشکسالي فوتبال ايران که نتوانسته يک مدافع باکيفيت را ارائه دهد، تا کجا پيشرفت خواهد کرد.

 

محمدحسين اسلامي - 21 سال - ذوبآهن

 

بازيکن جوان ذوبآهن در داربي اصفهان تک گل شاگردان تارتار را به ثمر رساند و نويد ظهور يک بازيکن آيندهدار را در فوتبال ايران ميدهد. او براي تيم ملي جوانان و اميد هم بازي کرده و با ادامه اين روند درخشان، شايد در سالهاي آينده به يک تيم بزرگتر هم منتقل شود و بتواند شانس خود را در اروپا هم امتحان کند. البته تمام اين اهداف منوط بر اين است که او شرايط رو به رشد خود را در فصل جاري ادامه دهد.

 

ياسين سلماني - 20 سال - سپاهان

 

اگر ياسين سلماني مانند شروع فصل ميدرخشيد، قطعا الان در تيم ملي بود اما با مصدوميتي که براي او رقم خورد و در ادامه افتي که در ترکيب سپاهان تجربه کرد، اردوهاي تيم ملي را هم از دست داد. کاپيتان 20 ساله تيم ملي اميد و سپاهان فعلا جايي در بين ستارههاي اصلي سپاهان ندارد اما او براي تيم ملي بزرگسالان هم به ميدان رفته است و حساب زيادي روي توانمنديهاي اين بازيکن هجومي باز ميشود؛ اگر چه عملکرد او در چند ماه اخير چندان خوب نبوده است.

 

محمدامين حزباوي - 19 - فولاد خوزستان

 

حزباوي همين چند روز پيش با فولاد در آسيا حضور داشت و در دو بازي با الهلال و الفيصلي هم به خوبي عمل کرد. اين بازيکن خوش قد و قامت که در پست دفاع و هافبک دفاعي به ميدان ميرود، جاي بازيکنان باتجربه فولاد را پر کرده و در عضويت تيم ملي جوانان و اميد قرار دارد. حزباوي به عنوان يک بازيکن جوان و 19 ساله آينده خوبي را با ادامه اين روند پيش روي خود دارد.

 

غلامرضا ثابت ايماني - 22 سال - پيکان

 

پيکان از گذشته به عنوان يک تيم مولد در ايران شناخته ميشود و بازيکنان جوان و آيندهدار خوبي را در ترکيب خود دارد. امسال هم به جز سامان فلاح که تا تيم ملي هم پيش رفته، غلامرضا ثابت ايماني را به ليگ برتر معرفي کرده است. ثابت ايماني به عنوان هافبک دفاعي در ترکيب پيکان خوش درخشيده و با ادامه اين روند شايد بتواند به عنوان يک هافبک دفاعي جوان خودش را به عنوان ستاره آينده فوتبال ايران مطرح کند؛ به خصوص که در سالهاي اخير بازيکن جواني در اين سن و سال نتوانسته در فوتبال ايران بدرخشد.

 

ميلاد کر - 19 سال - تراکتور

 

مدافع جوان تراکتور سال گذشته در ترکيب آلومينيوم اراک به ليگ برتر معرفي شد. او بعد از يک فصل درخشش در آلومينيوم، قرارداد خوبي را با تراکتور بست و رفته رفته اعتماد پاکو خمز را در اين تيم به دست آورده و در ترکيب اصلي تراکتور به ميدان ميرود. کر با وجود سن و سال کم، در ترکيب تيم ملي جوانان و اميد هم به ميدان ميرود و اين روزها همراه با تيم ملي جوانان و صمد مرفاوي راهي ازبکستان شده تا با تيم جوانان ايران سهميه جام جهاني را به دست آورد.

 

محمدرضا خالدآبادي - 21 سال - هوادار

 

بعد از جام جهاني، تغييراتي درون دروازه تيم هوادار به وجود آمد و ساکت الهامي به جاي فراهاني باتجربه، به دروازهبان جوان تيمش ميدان داده است. خالدآبادي که در موفقيت چند هفته اخير هوادار ايفاي نقش کرده، در بازي با پرسپوليس به خوبي از دروازه هوادار مراقبت کرد و از همين بازي به فوتبال ايران معرفي شد. البته اين دروازهبان جوان و آيندهدار راه زيادي براي موفقيت در ليگ برتر دارد؛ به خصوص که سه دروازهبان بزرگ تيم ملي در ليگ برتر ايران فعاليت دارند. با اين وجود نميتوان از درخشش اين دروازهبان 21 ساله به راحتي عبور کرد.

 

محمد عمري - 22 سال - پرسپوليس

 

جوان اول پرسپوليس امسال در اوج فوتبالش قرار دارد و در بازي با سپاهان با دوندگي، حرکات با توپ و تحت فشار قراردادن خط هافبک و دفاعي حريف توانست نقش مهمي را در برتري مقابل صدرنشين ليگ برتر ايفا کند. عمري که سال گذشته و از اواسط فصل به عنوان آقاي گل تيم اميد پرسپوليس به تيم اصلي ملحق شده بود، توانسته با وجود ستارههاي زياد در ترکيب پرسپوليس خودش را اثبات کند. عمري در نبود لوکاديا تبديل به مهره اصلي پرسپوليس شده و حالا بازيکنان نامدار اين تيم بايد با اين بازيکن جوان و بانگيزه رقابت کنند. اگر چه عمري خيلي دير در ليگ برتر به بازي گرفته شد اما اگر با همين روند ادامه دهد، مطمئنا موفقيتهاي بيشتري در آينده خواهد داشت.

منبع: ايسنا

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.