اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

پرتاب موشک بالستيک کره شمالي به سمت درياي ژاپن

وزارت دفاع ژاپن در بيانيه‌اي اعلام کرد که کره شمالي يک موشک کوتاه برد يک موشک بالستيک به سمت درياي ژاپن پرتاب کرده است.

پرتاب موشک بالستيک کره شمالي به سمت درياي ژاپن

در اين بيانيه آمده است: موشک بالستيک کره شمالي احتمالاً خارج از منطقه انحصاري اقتصادي ژاپن (EEZ) خواهد افتاد.

اين بيانيه ميافزايد: انتظار ميرود اين موشک در نزديکي جزيره هوکايدو خارج از منطقه اقتصادي انحصاري اين کشور در درياي ژاپن سقوط
کند.

در ادامه اين بيانيه آمده است: گارد ساحلي ژاپن نيز اعلام کرد که کره شمالي احتمالا يک موشک بالستيک پرتاب کرده است و از کشتيها خواست احتياط کنند.

به گزارش اناچکي، دولت ژاپن يک جلسه اضطراري از مقامات وزارتخانههاي مرتبط در دفتر نخستوزيري اين کشور تشکيل داد تا اطلاعات مربوط به پرتاب را جمعآوري کرده و آسيبهاي احتمالي را بررسي کند.

فوميو کيشيدا نخستوزير ژاپن پس از برگزاري اين جلسه اضطراري، اعلام کرد: تاکنون هيچ خسارتي از محل سقوط اين موشک گزارش نشده است.

همچنين بر اساس گزارش خبرگزاري کيودو نيوز، وزارت خارجه آمريکا نيز در بيانيهاي اعلام کرد که مقامات ارشد ايالات متحده، ژاپن و کره جنوبي طي گفت وگوهاي تلفني که اوايل پس از پرتاب اولين موشک کره شمالي انجام شد، اقدامات پيونگ يانگ را محکوم کردند.

اين پرتاب پس از آن انجام شد که کره شمالي در ساعت 22:38 دقيقه شب گذشته (يکشنبه به وقت محلي) يک موشک کوتاه برد را از داخل يا اطراف پيونگ يانگ پرتاب کرد که خارج از منطقه اقتصادي انحصاري ژاپن سقوط کرد.

گارد ساحلي ژاپن و ارتش کره جنوبي اعلام کردند کره شمالي يک موشک بالستيک شليک کرد. به گفته رئيس ستاد مشترک کره جنوبي، اين موشک به سمت دريا در سواحل شرقي کره شمالي پرتاب شده است.

بر اساس اين گزارش، حدود 20 دقيقه پس از گزارش اوليه پرتاب اين موشک، گارد ساحلي ژاپن گفت که اين موشک در خارج از منطقه اقتصادي انحصاري ژاپن سقوط کرده است.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.