اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

معاون پيشگيري از وقوع جرم دادگستري کل آذربايجان شرقي:

پايش زندانيان در آذربايجان شرقي اجرا مي‌شود

معاون پيشگيري از وقوع جرم دادگستري کل آذربايجان شرقي از اجراي طرح پايش زندانيان در زندان هاي با ظرفيت بالاي 500 نفر استان خبر داد.

پايش زندانيان در آذربايجان شرقي اجرا مي‌شود

احمد موقري در جلسه بررسي طرح پايش زندانيان استان، افزود: اجراي اين طرح نقش بسيار مهمي در کاهش جمعيت کيفري و آزادسازي زندانيان ايفا ميکند که بايد با جديت و حساسيت اجرايي شود.

وي اهميت پايش زندانيان را مورد تاکيد قرار داد و اظهار کرد: توجه به شرايط و وضعيت زندانيان و فراهم کردن فرصتهاي مناسب براي بازگشت آنها به جامعه اين طرح از اهميت بسيار ويژه اي برخوردار است.

موقري به گامهاي اجرايي برنامه عملياتي ساماندهي وضعيت زندانها پرداخت و ادامه داد: طبق برنامه ابلاغي قوه قضائيه بايد در زندانهاي بالاي 500 نفر مددجو، قاضي اجراي احکام نيز مستقر شود.

به گفته وي اين طرح ميتواند زمينه ساز کاهش جرم و بزهکاري در جامعه باشد و به بهبود شرايط اجتماعي زندانيان کمک کند.

موقري بر همکاري دستگاههاي مرتبط و جامعه مدني در اجراي موفق طرح پايش زندانيان تاکيد کرد و از تمامي نهادها، دستگاه و سازمانهاي دولتي و خدماتي درخواست کرد تا با هم افزايي و مشارکت فعال به تحقق اهداف اين طرح کمک کنند.

مديرکل زندانها و اقدامات تأميني و تربيتي آذربايجان شرقي نيز در اين جلسه گفت: نظر به تجربه سال قبل، هماهنگي و توجيه همکاران قضائي نقش مهمي در اجراي موفق طرح پايش زندانيان خواهد داشت.

جوادي افزود: اداره کل زندانهاي استان به محض وصول کاربرگ هاي نهايي نسبت به تکميل اوليه کاربرگ ها اقدام و آنها را در اختيار قضات جهت ادامه روند قرار خواهد داد.

وي در خصوص استقرار قاضي اجراي احکام نيز، اظهار کرد: شهرهاي تبريز، مراغه، مرند، اردوگاه حرفه آموزي مرند و ميانه داراي بيش از 500 نفر مددجو هستند که بايد در زندانهاي اين شهرستانها قاضي اجراي احکام مستقر شود.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.