اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران :

وضعيت ريلي کشور مناسب نيست

مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران گفت: اکنون وضعيت ريلي کشور مناسب نيست و تنها يک راهکار براي رفع آن وجود دارد و آن هم بهبود وضعيت اقتصادي حمل و نقل ريلي است.

وضعيت ريلي کشور مناسب نيست

جبارعلي ذاکري در مراسم رونمايي از قطار پنج ستاره خاوران (تبريز) -مشهد، اظهار کرد: اکنون وضعيت ريلي کشور مناسب نيست و تنها يک راهکار براي رفع آن وجود دارد و آن هم بهبود وضعيت اقتصادي حمل و نقل ريلي است.

وي با بيان اينکه براي استمرار فعاليتهاي حمل و نقل ريلي در کشور لازم است انگيزه براي سرمايه گذاري در اين حوزه ارتقا يابد، افزود: در طول چهار ماه گذشته گامهاي مقدماتي براي بهبود وضعيت اقتصادي در بحث باري و مسافري برداشته شده که آثار آن را در 2 سال آينده در کشور شاهد خواهيم بود.

وي با بيان اينکه مشتاقانه به دنبال سرمايه گذاران در حوزه زيرساخت شبکه ريلي و ناوگانها هستيم، اظهار کرد: 2 قرارداد بزرگ زيرساختي و چهار قرارداد حوزه ناوگان تا امروز به امضا رسيده و بزرگترين آن نيز با حضور وزير راه در تهران امضا ميشود.

ذاکري با بيان اينکه بخش خصوصي ميتواند رسالت حمل و نقل ريلي را بر دوش بکشد، گفت: راه آهن حتي يک واگن مسافري و باري ندارد و همه واگنها به شرکتهاي حمل و نقلي واگذار شده و آنها وظيفه حمل و نقل دارند.

وي يکي از راههاي افزايش سطح خدمات براي مسافران را وارد کردن قطارهاي پنج ستاره به چرخه حمل و نقل ريلي عنوان کرد و از راه اندازي قطارهاي پنج ستاره در ساير نقاط کشور از جمله يزد و بازگشت قطارهاي 2 طبقه مسير تهران-مشهد با افزايش سرعت خبر داد.

وي از ساخت خط فرعي ريلي به شبستر خبر داد و گفت: اين خط که به زودي به بهره برداري ميرسد ميتواند سالانه نزديک به يک ميليون تن بار حمل کند.

مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي تاکيد کرد: بهترين راهکار براي افزايش ايمني جادهاي، انتقال بار از جاده به ريل است و قطعاً در صورت تحقق اين هدف از آمار کشته شدن سالانه 21 هزار نفر در جادههاي کشور کاسته ميشود.

وي ادامه داد: امروز در مسيرهاي مشخصي که بار سنگين و فوتيهاي زياد دارند، برنامه ريزي داريم که طبق تعهدات برنامه هفتم با کمک بخش خصوصي و شرکتهاي صاحب بار اقدام به 2 خطه کردن مسيرهاي ريلي کنيم و بخشي از حمل بارهاي سنگين را به سمت شبکه ريل بياوريم.

وي خاطرنشان کرد: استانهاي آذربايجان شرقي و آذربايجان غربي بيش از 70 درصد ظرفيت مازاد دارند که براي انتقال بار ميتوان از آنها استفاده کرد.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.