اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي:

وحشي‌ترين‌هاي جهان خود را قهرمانان حقوق بشر مي‎دانند!

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينکه حقوق بشر غربي بيشتر نمايشي است گفت: اروپا وحشي‌ترين‌ قاره جهان است ولي خود را قهرمانان حقوق بشر مي‎دانند!

وحشي‌ترين‌هاي جهان خود را قهرمانان حقوق بشر مي‎دانند!

حسن رحيمپور ازغدي در نشست نيمه پنهان حقوق بشر غربي درباره جنايات آمريکا و غرب در موضوع حقوق بشر عنوان کرد: دست کم از قرن 16 يا 17 ميلادي جنايات آمريکايي ها و اروپاييها در خارج از اروپا شروع شد. وقتي اندلس به دست صليبيها افتاد تعداد زيادي از مسلمانان اعدام شدند.

رحيمپور ازغدي تصريح کرد: در قاره آفريقا بيش از صد ميليون انسان کشته و به بردگي گرفته شدند. در حال حاضر در آمريکا دو ميليون سرخ پوست بيشتر نيست و بقيه آنان کشته شدند. تولد آمريکا با غارت و کشتار دو قاره و هولوکاست هاي متعدد از قرن 18 شروع شد و تا الان آمريکا و کشورهاي غرب با خود جنگيدند و جنگ جهاني راه انداختند و جهان را قرباني قدرت خواهي خود کردند. وحشي ترين قاره جهان اروپاست و خود را قهرمانان حقوق بشر مي دانند.

وي ادامه داد: در غرب يک حقوق بشر واحد نداشته ايم؛ يعني مکاتب متعدد حقوق بشر وجود دارند که همديگر را نيز قبول ندارند. مبناي فلسفي حقوق بشر نميتواند اثبات کند بشر ذاتا چه حقوقي را دارد و ندارد. وقتي حقوق بشر غرب تجربي و حسي و بر اساس اصالت سود و لذت باشد، نشان ميدهد هيچ حق ذاتي براي بشر که قابل سلب باشد در غرب نداريم. در حقيقت حقوق بشر اگر مبناي ديني، فلسفي و اخلاقي نداشته باشد، اينگونه ميشود.

رحيمپور ازغدي با اشاره به اينکه حقوق بشر غرب خيلي عقلاني و استدلالي نيست و بيشتر سودگراست، ابراز داشت: در کشورمان دو گروه منحرف داريم. گروه اول غرب زده ها هستند و طرفدار حقوق بشر غرب هستند. گروه دوم کساني هستند که از باب مخالفت با غرب کلا گارد ضد حقوق بشري گرفته اند و در تله غرب افتادهاند. اما مسلمانان نگاه توحيدي به انسان و حقوق آن دارند.

وي تصريح کرد: نبايد در اين موضوع منفعل باشيم. ريشه حقوق بشر حق الله است و بنابراين سکولار نيست. هر کسي مي خواهد به خداوند نزديک باشد بايد به مردم خدمت کند.

رحيمپور ازغدي گفت: اين از آموزه هاي اسلام است؛ بنابراين بايد طرفدار حقوق بشر و خانواده ها و ملت هاي ضعيف بود. اما حقوق بشر غربي بيشتر نمايشي است. بزرگترين سازمان هاي تروريستي را سامان دهي ميکنند و پشت بزرگ ترين جنگ ها قرار دارند، اما صحبت از حقوق بشر مي کنند. زنان را تبديل به برده جنسي سرمايه داري مي کنند و از حقوق زن سخن ميگويند.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي يادآور شد: حقوق سياسي بشر از ديگر کلاهبرداري غربيهاست. حدود 100 کشور دنيا تحت سلطه آمريکا، انگليس و ديگر کشورهاي غرب هستند. 

وي افزود: هيچ حکومتي در جهان نه با رفراندوم آمده و نه رفته است. فقط جمهوري اسلامي بود که با راي گيري آمد. هيچ کشوري قانون اساسي خود را به راي مردم نگذاشته است. فقط در جمهوري اسلامي اين اتفاق افتاده است.

رحيمپور ازغدي تاکيد کرد: در تاريخ ايران تا قبل از انقلاب انتخابات واقعي نداشتيم. در آمريکا که خود را پدر قانون نويسي در غرب ميداند، نماينده ايالات ها خودشان يک چيزي را نوشتند و تصويب کردند. فرانسه بعد از انقلاب خود سرهاي هزاران نفر را با گيوتين قطع کرد. همه کشورهاي تحت سيطره غرب تقريبا سلطنتي هستند و يا جمهوري قلابي اند. اما با اين وجود به جمهوري اسلامي مي گويند جمهوريت ندارد.

وي ادامه داد: قوه قضاييه در هيچ کجاي دنيا انتخابي نيست و انتصاب شخص اول مملکت است. کشورهاي تحت حاکميت غرب يا جمهوري نبودند و يا جمهوري ارثي بودند. اختيارات شاهان در کشورها تشريفاتي نيست. در انگليس قانون اساسي وجود ندارد و شاه خودش قانون است. حتي bbc نيز مستقل نيست و رئيس آن را شاه مشخص مي کند. در انگليس و کشورهايي مانند کانادا و استراليا مجلس حق عزل و نصب شاه را ندارند.

رحيم پور ازغدي درباره نظام سياسي انگليس ادامه داد: شاه در اين کشورها همه کاره است و نشاني از جمهوريت وجود ندارد. حتي اعضاي مجلس اعيان را نيز شاه تعيين مي کند. در مجلس عوام نيز که رعاياي شاه هستند، شاه ميتواند مجلس را منحل کند. شاه مي تواند قانون هايي را که نمي پسندد اجرايي و تصويب نکند. از سوي ديگر موضوع سرود ملي انگليس اين است که همه آنان رعاياي شاه هستند. تک تک وزراي انگليس و کشورهاي تحت سلطه آن را شاه ميتواند عزل کند.

وي در پايان يادآور شد: تمام زمينهاي شرقي در انگليس، معادن، پرندهها و ... متعلق به شاه است. اين افراد به جهان درس دموکراسي ميدهند.اما فقط اداي دموکراسي را خوب در مي آورند. معمولا براي عوام فريبي گفته مي شود که اختيارات شاه تشريفاتي است. اما براي مثال تنها کسي که حق دارد در انگليس بدون گواهينامه رانندگي کند، شاه است.

وي گفت: در دانمارک و ديگر کشورها نيز اوضاع به همين منوال است. انواع دزدي و اختلاس در اين کشورها وجود دارد. پادشاه اسپانيا اخيرا در معامله اي با کشورهاي عربي 100 ميليون دلار رشوه دريافت کرد.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.