اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

در ديدار وزراي بهداشت دو کشور مطرح شد؛

همکاري ايران و هند در توليد مواد اوليه دارويي

وزراي بهداشت ايران و هند در حاشيه اجلاس مجمع جهاني بهداشت در ژنو سوييس با يکديگر ديدار و گفتگو کردند.

همکاري ايران و هند در توليد مواد اوليه دارويي

بهرام عين اللهي، که براي شرکت در هفتاد و ششمين اجلاس مجمع جهاني بهداشت به ژنو سفر کرده است، عصر سه شنبه در ديدار با وزير بهداشت هند بر گسترش همکاريهاي دو کشور در زمينههاي مختلف از جمله علمي و دانشگاهي، پزشکي، دارويي و تجهيزات پزشکي تاکيد کرد.

وي با اشاره به فعاليت 850 مرکز تحقيقاتي در حوزه پزشکي در ايران، گفت: همکاري در اين زمينه با هند ميتواند الگوي خوبي براي گسترش همکاريها باشد.

عين اللهي افزود: ارتباط دانشمندان علوم پزشکي دو کشور ايران و هند در سالهاي اخير استمرار داشته و همکاري براي پيشگيري و درمان بيماريهاي مشترکي که در دو کشور وجود دارد، سودمند و لازم به نظر ميرسد.

وي ادامه داد: حجم تجارت ايران و هند در يک سال گذشته در حوزه محصولات سلامت محور افزايش يافته و تقويت مناسبات در اين زمينه نيازمند تسهيل و تسريع فرآيندها است.

وزير بهداشت کشورمان همکاريهاي مشترک شرکتهاي دانش بنيان ايران و هند را در توليد ايدههاي فناورانه و مواد اوليه دارويي، براي دو کشور فرصت خواند و گفت: مبادلات سلامت محور با هند ميتواند مبتني بر سياست تجارت بدون دلار افزايش يابد.

«منسوک مانداويا» وزير بهداشت هند نيز در اين ديدار بر تشکيل کارگروهي مشترک براي گسترش همکاريها تاکيد کرد.

هفتاد و ششمين اجلاس مجمع سازمان بهداشت جهاني با حضور نمايندگاني از 194 کشور جهان از 31 ارديبهشت در ژنو سوئيس آغاز شده و تا 9 خرداد ادامه دارد.

وزير بهداشت کشورمان که در صدر هيئتي براي حضور در اين اجلاس به ژنو سفر کرده است، ضمن سخنراني در مجمع عمومي، ديدار و گفتگو با همتايان خود از کشورهاي مختلف را در برنامههاي خود دارد.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.