اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

همايش ادبي شميم وحدت، حرکتي براي تحکيم وحدت اسلامي است

استفاده از شعر براي تشکيل و تحکيم وحدت اسلامي، حرکتي عقلاني است که در گذشته نيز مورد توجه شعراي بزرگ مانند اقبال لاهوري بوده است و رهبر انقلاب اسلامي نيز بر «لزوم اهتمام به وحدت اسلامي در اشعار» تاکيد داشته‌اند.

همايش ادبي شميم وحدت، حرکتي براي تحکيم وحدت اسلامي است

استاد جلال محمدي، دبير علمي همايش ادبي شميم وحدت در گفتگو با خبرنگاران با بيان مطلب فوق افزود: اگر مديران فرهنگي اهتمام جدي داشته باشند و زمينة مشارکت شاعران در شکلگيري و تحکيم وحدت اسلامي را فراهم سازند، شعر به عنوان هنر مادر و تاريخي که رابطة عميقي با انديشه و عاطفه دارد، ميتواند نقش بزرگي در تحکيم وحدت اسلامي ايفا کند.

وي دربارة آثار رسيده به دبيرخانة همايش گفت: به رغم فرصت کوتاهي که پس از انتشار فراخوان دريافت اشعار شاعران وجود داشته است، تاکنون 60 قطعه شعر از شاعران با موضوع و محتواي وحدت اسلامي به دبيرخانة همايش رسيده است.

وي افزود؛ با توجه به استقبال شاعران و لزوم تداوم فرصت مناسب براي ارسال آثار توسط شاعران به همايش، فرصت ارسال آثار تا 5 مهر 1402 تمديد شده است.

محمدي با بيان اينکه آثار رسيده به همايش بررسي شده و به 14 اثر برگزيده هداياي همايش تعلق خواهدگرفت، از همة شاعران ايران اعم از شيعه و اهل سنت خواست، آثار خود را با سرشمارة 09378514709 و شناسة کاربري @shamimevahdat به دبيرخانة همايش ارسال کنند.

گفتني است همايش ادبي شميم وحدت به مناسبت ميلاد رسول مکرم اسلام (صلوات الله عليه و آله) و هفتة وحدت توسط اداره کل تبليغات اسلامي و سازمان بسيج هنرمندان آذربايجان شرقي با مشارکت نهادهاي فرهنگي استان برگزار خواهد شد.

*مصطفي محمدي

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.