اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

هشدار به آمريکا درباره روابط ايران با ارمنستان

سفير جمهوري اسلامي ايران در ايروان خاطرنشان کرد: پيام من اين است که آمريکا در روابط ايران و ارمنستان دخالت بيجا نکند، ما سنگ‌هاي کف رودخانه هستيم و شما کف روي آب؛ در اين رودخانه کف روي آب از بين مي‌رود و سنگ بجا مي‌ماند. ما اينجا هستيم و مي خواهيم در اينجا زندگي کنيم.

هشدار به آمريکا درباره روابط ايران با ارمنستان

مهدي سبحاني، سفير جمهوري اسلامي ايران در ارمنستان در بخشي از مصاحبه خود با راديو آزادي ارمنستان گفت: ما به تصميم ارمنستان براي توسعه روابط خارجي خود احترام ميگذاريم؛ ولي اينکه عدهاي بخواهند به بهانه دموکراسي و اصلاحات در روابط ارمنستان با ايران دخالت کنند، آن را مختل نمايند و بر افکار عمومي تاثير بگذارند، ما مخالف هستيم. ما نميخواهيم در ارمنستان چنان فضايي ايجاد شود که آنها بتوانند دروغهايي عليه ما مطرح کنند. اخيرا هيأتي از آمريکا به ايروان آمده بود و رئيس اين هيأت در مجلس ملي ارمنستان سخنراني کرد. وي اظهارات نادرستي در رابطه با ايران مطرح کرد و گفت که ايران ميخواهد دموکراسي را در ارمنستان تضعيف کند؛ اين يعني چه؟

سفير کشورمان افزود: دموکراسي مطرح شده از سوي آمريکا به اين معني است که هر کس منافع آنها را تأمين کند دموکرات است و هر کس که منافع آنها را تامين نکند، ميگويند در آنجا دموکراسي تضعيف شده است. مردم ارمنستان، مردم فهميدهاي هستند و همسايگان خود را ميشناسند. ايران همواره مايه اميد و تکيه گاه آنان بوده است. مرز ايران و ارمنستان مرز زندگي است. اين حرفها نشان ميدهد که آنها از نگاه مثبت مردم ارمنستان نسبت به ايران ناراحت هستندپ

سبحاني همچنين بيان کرد:  بعضي از آمريکاييها يا در خواب به سر ميبرند و يا پنبه در گوش خود گذاشتهاند. طالبان، القاعده و داعش را آمريکا به وجود آورد؛ اينها تا چه اندازه در مفهوم دموکراسي جاي دارند؟ بيش از 40 هزار نفر در غزه کشته شدهاند؛ آنها کور هستند؛ نميبينند؟ کر هستند؛ نميشنوند؟

سفير جمهوري اسلامي ايران در ايروان خاطرنشان کرد: پيام من اين است که در روابط ايران و ارمنستان دخالت بيجا نکنند، ما سنگهاي کف رودخانه هستيم و شما کف روي آب؛ در اين رودخانه کف روي آب از بين ميرود و سنگ بجا ميماند. ما اينجا هستيم و ميخواهيم در اينجا زندگي کنيم.

وي ادامه داد: دموکراسي مورد نظر آمريکا، مرگبارترين صادرات آمريکا بوده است. از زمان جنگ جهاني دوم آمريکا به دنبال سرنگوني بيش از 50 دولت خارجي بوده است که اکثر آنها به صورت دموکراتيک انتخاب شده بودند؛ آشکارا در انتخابات دموکراتيک 30 کشور دخالت کرده و دست به ترور بيش از 50 رهبر خارجي زده است. وقتي پاي منافع در کار باشد، «عمو سام» حتي با متحدين خودش هم تعارف ندارد. در قضيه اوکراين و بحران انرژي اروپا ديديم که چگونه انرژي را به قيمت گزاف به اروپاييها فروخت. اين ديپلمات کشورمان در پايان تاکيد کرد: تنها جايي که آمريکا دخالت نکرده داخل خود آمريکا بوده، چون آمريکا در آنجا سفارت ندارد!

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.