اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

48 هزار و 583 فرصت شغلي در آذربايجان شرقي ايجاد شد

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي آذربايجان‌ شرقي گفت: در سال جاري 48 هزار و 583 فرصت شغلي در استان ايجاد شده است که از نظر راستي آزمايي اين استان با 100 درصد صحت اشتغال ثبت شده داراي رتبه يک در کشور است.

48 هزار و 583 فرصت شغلي در آذربايجان شرقي ايجاد شد

حسين فتحي در جمع خبرنگاران با اشاره به اينکه فعاليت قرارگاه اشتغال با محوريت بررسي و نظارت بر طرح ها و اشتغال ثبت شده در سامانه رصد در آذربايجان شرقي همزمان با آغاز دهه مبارک فجر از 12 بهمن ماه آغاز مي شود و تا 25 اسفند ماه ادامه خواهد داشت، افزود: در قرارگاه اشتغال استان طرح هاي ثبت شده در سامانه رصد که منجر به اشتغال شده اند بررسي و گزارش هاي لازم توسط ناظرين با داده هاي وزارت خانه تطبيق و راستي آزمايي خواهد شد.

وي با اشاره به اينکه با راه اندازي سامانه ملي رصد اشتغال، کليه دستگاههاي اجرايي بايد آمار و اطلاعات مربوط به اشتغال را در سطح استاني و شهرستاني در اين سامانه ثبت کنند، افزود: با ايجاد اين قررگاه تمامي طرحهاي اشتغال ثبت شده در سامانه رصد اشتغال به صورت ميداني نظارت و مغايريت هاي به دست آمده احصاء و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي اعلام خواهد شد.

فتحي با اشاره به آخرين وضعيت پرداخت تسهيلات مشاغل خانگي از محل اعتبارات سال 1401 به تفکيک بانکهاي عامل افزود بر اساس گزارش ارسالي از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعي در 9 ماهه اول سال جاري استان آذربايجان شرقي از نظر مبلغ پرداختي رتبه يک، از نظر درصد جذب اعتبارات رتبه و از نظر تعداد طرح هاي پرداختي در رتبه سوم کشوري قرار دارد .

وي اعلام کرد: ميزان جذب اعتبارات مشاغلي خانگي در استان براي تعداد 2 هزار و 89 طرح مبلغ يکهزار و 210 ميليارد ريال معادل 95.3 درصد اعتبار تخصيص يافته امسال است.

فتحي اظهار کرد: از نظر رتبه بندي بانک هاي عامل استان در جذب اعتبارات فوق به ترتيب بانک رفاه کارگران بالاترين يعني بيش از 100 درصد جذب اعتبارات ، بانک توسعه تعاون با 98.6 درصد و بانک هاي کشاورزي و پست بانک به ترتيب 91.5 و 87.6 اعتبارات را جذب کرده اند.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.