اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح :

40 هزار سرباز در دستگاه‌هاي دولتي مسئوليت‌هايي را آغاز مي‌کنند

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: حدود 40 هزار نفر از سربازان در دستگاه‌هاي دولتي مسئوليت‌هايي را آغاز مي‌کنند که مبناي استخدام بعدي آنها در آن دستگاه‌ها قرار مي‌گيرد.

40 هزار سرباز در دستگاه‌هاي دولتي مسئوليت‌هايي را آغاز مي‌کنند

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقري رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح در شانزدهمين جشنواره حضرت علي اکبر ( جوان سرباز)  ويژه معرفي و قدرداني از سربازان برگزيده نيروهاي مسلح که بر عرشه ناو شهيد رودکي در آبهاي خليج هميشه فارس و کنار تنگه هرمز برگزار شد، اظهار کرد: اگر امروز ميهن اسلامي، سربلند و مقتدر در ميان همه بحران هاي منطقه غرب آسيا امنيت مثال زدني خود را تجربه مي کند بر پايه ايستادگي نيروهاي مسلح در کنار پشتيباني ملت شريف است که سربازان عزيز ما از ارکان مهم آن هستند.

 

انتخابات 11 اسفندماه امتحان ملت ايران است

وي تاکيد کرد: انتخابات 11 اسفندماه يکي از برهههاي امتحان ملت ايران است و ما به برکت جمهوري اسلامي ايران فرصت تاثيرگذاري بر سرنوشتمان را پيدا کردهايم.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: نسل ما و نسل قبل تر از ما دوراني را ديديم که مجلس هاي مختلفي همچون شوراي ملي وجود داشتند اما صندوق راي، پوسته و ظاهري بيش نبود و آراي مردم با قدرت و پول جابجا ميشدند اما امروز ما به عنوان شهروند، خودمان تصميم ميگيريم چه کساني را به مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري بفرستيم تا براي ما قانونگذاري کنند و بر نهادهاي اجرايي کشور نظارت کنند و در مجلس خبرگان نيز بر مشي رهبري نظارت کنند و کشور ما آن دموکراسي واقعي را در جهان به نمايش بگذارد.

 

توصيههاي مهم به سربازان

وي افزود: 11 اسفند ماه امسال يومالله بزرگي در پيش داريم، ملت عزيز ما و جوانان عزيز و همه ما همچون 22 بهمن ماه در پاي صندوقها حاضر ميشويم و با رايمان مجلس قدرتمندي ايجاد مي کنيم که کشور را نسبت به حل مشکلاتش پيش ببرد و در مسير سربلندي اش بهتر از گذشته رهنمون باشد.

سرلشکر باقري همچنين عنوان کرد: سربازان عزيز ما در پايان دوره تحصيلات و با خروج از محيط خانواده و قبل از ورود به فضاي کار و جامعه، دوره سربازي را کنار نيروهاي مسلح طي مي کنند تا هم جامعهپذيري، پذيرش مسئوليت جمعي و درک عملي و تمرين نظم و انظباط را داشته باشند و هم کنار مدافعان ميهن اسلامي تمرين و مشق فداکاري و ايثارگري را تجربه کنند.

وي تصريح کرد: اين دوره کوتاه ارزشمند و بسيار با اهميتي است که براي تمامي دوران عمر فرزندان اين ميهن اسلامي ماندگار خواهد بود و سربازان ما در اين دوره فرا مي گيرند که هويت ملي، امنيت ملي، منافع کشور، مرزها، وجود دشمن و حريف و رقيب، حفاظت از ملت، دين، آداب و رسوم، سرزمين و همه ارزش هاي حياتي ملت چه جايگاهي دارد.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح کشورمان اضافه کرد: گذر از يک زندگي نوجواني و ابتداي جواني و بلوغ سياسي، اجتماعي و فکري نعمتي است که در دوره سربازي براي بيشتر جوانان ما فراهم است.

وي بيان کرد: مي توان اين دوره را با کسالت و ناراحتي طي کرد و مي توان آن را به عنوان فرصتي براي ارزشها قدر شناخت و بهره مناسب را برد.

 

خوشايندسازي خدمت سربازي و بهرهگيري مناسب از اين فرصت

سرلشکر باقري تاکيد کرد: نيروهاي مسلح، روز به روز و سال به سال در اجراي اوامر تدابير فرمانده معظم کل قوا ( مد ظله العالي) مبني بر خوشايندسازي خدمت سربازي و بهرهگيري مناسب از اين فرصتي که جوانان در کنار نيروهاي مسلح هستند، تلاش دارند تا در ابعاد گوناگون اين خدمت را به يک خدمت ماندگار در طول زندگي فرزندانمان و موثر براي دفاع و امنيت کشور تبديل کنند.

وي عنوان کرد: کارهاي بسيار زيادي انجام شده و کارهاي فراواني نيز همچنان بايد انجام شود و ما بر اساس اصالت دفاع و امنيت، مشخص کرده ايم که سربازان عزيز صرفا در ماموريت هاي دفاعي و امنيتي به کارگيري گرفته بشوند و به مرور تمامي مسووليت هاي ديگر از سربازان و عناصر پايور و پيماني منتقل بشوند.

از پاييز امسال مدت سه ماه از خدمت سربازي کاسته شد

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح کشور بيان کرد: همچنين طول دوره خدمت سربازي در حد توان نيروهاي مسلح مديريت شد و در ابتداي پاييز امسال مدت سه ماه از خدمت سربازي کاسته شد.

وي ادامه داد: موضوع مهارت آموزي به جوانان عزيز در دوران خدمت سربازي از جمله آثار ماندگار اين دوره است و طي هفت سال گذشته يک و نيم ميليون نفر از جوانان کشور ما مهارت هاي عمومي را در همين دوره سربازي فرا گرفتند.

 

500 هزار سرباز مهارت تخصصي فرا گرفتند

سرلشکر باقري تصريح کرد: بيش از 500 هزار نفر مهارت تخصصي فرا گرفتند و گواهينامه هاي معتبر را دريافت کردند و ما متعهد به اين هستيم که در واگذاري وام هاي اشتغال، اين جوانان در اولويت باشند و به مدت سه سال روند شاغل شدن اين عزيزان را رصد مي کنيم.

وي به موضوع حقوق و مزاياي سربازان اشاره کرد و گفت: با پيگيري نيروهاي مسلح و همت مجلس شوراي اسلامي و کمک دولت، سال به سال حقوق و مزاياي سربازان ارتقا پيدا کرد و امروز سربازان عزيز ما از جهت ميزان دريافتي تفاوت قابل توجهي با ساير مشاغل ندارند.

 

تاکيد مهم فرماندهان و مديران نيروهاي مسلح

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح کشورمان اظهار کرد: همچنين موضوع سلامتي و تندرستي، ورود سربازان در دورههاي ورزشي، آمادگي جسماني سربازان عزيز ما، فعاليت هاي فرهنگي، سياسي و بصيرتي و هر آنچه که براي ارتقاي جسم و روح سربازان عزيزمان نياز است، مورد همت و تاکيد فرماندهان و مديران نيروهاي مسلح است.

وي گفت: جوانان نخبه سرباز کشورمان منشا خدمات بسيار ارزشمندي شده اند، جداي از دفاع و امنيت که يکي از ارکان اساسي آن، سربازان ميهنمان هستند، سربازان نخبه ما و فارغ التحصيلان دانشگاه هاي کشور تحقيقات بسيار ارزشمند نظري و عملي و رشته هاي مختلف داشته اند، در پروژه هاي تحقيقاتي حضور دارند و کارهاي اساسي انجام مي دهند.

 

40 هزار سرباز در دستگاههاي دولتي مسئوليتهايي را آغاز ميکنند

سردار سرلشکر باقري عنوان کرد: حدود 40 هزار نفر از سربازان در دستگاههاي دولتي مسئوليتهايي را آغاز ميکنند که مبناي استخدام بعدي آنها در آن دستگاهها قرار ميگيرد و در يک کلام مي توان گفت که ما از فرصت سربازي علاوه بر خدمت جوانان عزيز ما در دفاع و امنيت کشور، مبنايي براي رشد و ارتقاي جسماني و روحاني جوانان ساخته ايم که قطعا بايستي اين مسير ارتقا و کيفيت روز به روز بهتر از گذشته طي شود و ادامه پيدا کند.

وي در پايان گفت:  حضور خود در اين جمع ارزشمند و نخبگان برتر سرباز نيروهاي مسلح را قدر ميدانم و اين روز را به عنوان يکي از روزهاي خوب عمر خود تلقي مي کنم و براي همه جوانان عزيز آرزوي سلامتي در همه عرصه هاي زندگيشان را دارم.

 

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.