اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

منزلت و جايگاه امام هشتم در بيان آيت‌الله بهجت

بسيارند افرادي که با توسل به امام رضا (ع) و يا زيارت آن حضرت از دور يا نزديک، حاجت‌روا شده و گره از مشکلاتشان برداشته شده است. کرامات بسيار و فراوان که از ناحيه حرم مطهر و ضريح مقدس امام هشتم ما آشکار شده بر کسي پوشيده نيست. چراکه همه ما مهرباني و رأفت امام رئوف خود را ديده و حس کرده‌ايم.

منزلت و جايگاه امام هشتم در بيان آيت‌الله بهجت

محبتي که ما ايرانيها نسبت به مقام امام رضا (ع) داريم و انس و الفتي که با آن حرم مطهر برقرار ميکنيم، هم گره از نيازهاي ما باز کرده و هم مهر اهل بيت عليهم السلام را در دلهايمان قويتر کرده است.

بخشهايي از سخنان آيتالله العظمي محمدتقي بهجت رحمه الله عليه در خصوص منزلت امام رضا عليه السلام و کرامات آن حضرت پرداخته است. لازم به توضيح است که سخنان اين عالم وارسته و مرجع بزرگ شيعيان جهان، به تأييد دفتر معظم له رسيده است.

نعمت وجود حرم امام رضا عليه السلام در ايران

حرم مطهر حضرت امام رضا عليه السلام نعمت بزرگ و گرانقدري است که در اختيار ايرانيهاست، عظمتش را خدا ميداند. به حدي که امام جواد عليه السلام ميفرمايد: «زيارة أبي أفضل من زيارة الحسين عليه السلام لأن الحسين عليه السلام يزوره العامة و الخاصة و أبي لا يزوره الا الخاصة؛ زيارت پدرم [امام رضا عليه السلام] از زيارت امام حسين عليه السلام افضل است، زيرا امام حسين عليه السلام را عامه و خاصه زيارت ميکنند، ولي پدرم را جز خاصه [شيعيان دوازدهامامي] زيارت نميکنند.»

لذا کرامات از ضريح آن حضرت بيشتر از ضريح امام حسين عليه السلام ظاهر ميشود. بنابراين، ايرانيها بايد نعمت حرم حضرت امام رضا عليه السلام را که زيارت آن برايشان فراهم است، مغتنم بشمارند.

 

اتحاد و ارتباط اهل بيت عليهم السلام

شخصي در مشهد کنار من آمد و گفت: ديشب در حرم امام رضا عليه السلام پنج کرامت از حضرت مشاهده کردم.

همچنين عجيب اينکه امسال شنيدم: دو نفر که هر دو عرب و از معاودين مقيم مشهد که به بيماري سخت

مبتلا بودند، جداگانه براي شفا و قضاي حاجت خويش به امام رضا عليه السلام متوسل شدهاند و هر دو گفتهاند:

همان شب توسل در خواب حضرت معصومه عليها السلام را ديديم که فرمود: حضرت رضا عليه السلام فرمودند:

حاجت شما برآورده شده است. و به يکي از آنها که کنار سرش به عمل جراحي احتياج داشته، فرمود: ديگر احتياج به عمل نداري. و به ديگري فرمود: خيلي گريه کردي، زياد گريه نکنيد؛ زيرا حضرت از گريه شما زوار و دوستان متأذي و متأثر ميشود.

از اينجا استفاده ميشود که حضرت رضا و حضرت معصومه عليهماالسلام با هم اتحاد و اتصال دارند، بلکه همه نور واحدند. لذا انسان به هر کدام که متوسل شود، از ديگري جواب ميگيرد، البته مصححي در کار هست. هم چنان که از حضرت رسول صليالله عليه و آله و سلم حاجت خواستهاند و ايشان به حضرت امير عليه السلام و آن حضرت به امام حسن تا امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف حواله دادهاند؛ زيرا مجري امور در اين زمان، آن حضرت است.

 

حاجت برآورده در اولين زيارت امام رضا عليه السلام

سؤال: ميشود هر کس در سفر اول زيارت حضرت امام رضا عليه السلام حاجتي داشته باشد، آن حضرت آن حاجت را برميآورد، آيا اين حرف درست است؟

جواب: چنين معروف است، ولي در هر سفر بلکه در همه جا و هميشه آن حضرت حوايج را برآورده ميکند، بلکه امامزادههاي آنها سفرههاي رحمتاند و چهبسا نسخه دردهاي ظاهري و باطني ما به دست يکي از آنها باشد. خود را از زيارت مشاهد آنها محروم نکنيم.

 

حضرت رضا به پيشواز او ميرود!

سيد يونس اردبيلي رحمه الله نيز در ميان ما بود، ولي هيچ اضطرابي نداشت و با آرامش خاطر مشغول مطالعه کتاب جواهر بود. در اين هنگام يکي از سادات حاضر در مجلس فرمود: من در مشهد بودم، شبي خواب ديدم که حضرت رضا عليه السلام به پيشواز شخصي ميآيد، خيال کردم براي بنده است. صبح ديدم که جنازه مرحوم سيد يونس رحمه الله را به صحن آوردند و از همان دري که امام عليه السلام به پيشواز ميرفتند، وارد کردند.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.