اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

سخنگوي کميسيون فرهنگي مجلس:

لايحه عفاف و حجاب آماده اجراست

سخنگوي کميسيون فرهنگي مجلس گفت: درباره عفاف و حجاب هم از دستگاه‌هاي متولي دعوت شد تا درباره اقدامات خود براي اجراي اين قانون به مجلس گزارش دهند. لايحه عفاف و حجاب به مجلس آمد اما ايرادات اساسي داشت که رفع کرديم و امروز تقريبا تمام ايرادات آنان رفع شده است و رايزني با شوراي نگهبان شده و آماده ابلاغ است.

لايحه عفاف و حجاب آماده اجراست

چند ايراد بود که نقش قانون در برخورد با کشف حجاب و هنجارشکنان تضعيف شده بود که نياز به اصلاح داشت. به هر صورت با تاييد شوراي نگهبان اين قانون براي اجرا ابلاغ خواهد شد.

به گزارش ايلنا، احمد راستينه در در اولين جلسه فراکسيون گام دوم مجلس دوازدهم گفت: تمام ايرادات شوراي نگهبان در لايحه عفاف و حجاب برطرف شده و آماده ابلاغ است.

وي ادامه داد: چند ايراد قانوني به لايحه وجود داشت که در آن نقش قانوني در برخورد با کشف حجاب و هنجارشکنان را تضعيف کرده بود لذا به اصلاح نياز داشت.

سخنگوي کميسيون فرهنگي درباره عملکرد اين کميسيون ابراز داشت: کميسيون فرهنگي مواردي همچون خانواده و جواني جمعيت، ساماندهي فضاي مجازي، ورزش و عفاف و حجاب را دنبال کرد؛ قانون جواني جمعيت بر اساس اصل 85 قانون اساسي و در کميسيون ويژهاي مورد بررسي قرار گرفت و نهايي شد.

وي ادامه داد: طرح تنظيم مقررات خدمات فضاي مجازي موسوم به طرح صيانت هم در اين مجلس پيگيري شد؛ در کشور ما رهاشدگي عرصه فضاي مجازي مشکلاتي را در پي داشته است و بايد اين فضا ساماندهي شود.

راستينه اضافه کرد: بايد هزينه داده و کارهاي انقلابي و فرهنگي انجام دهيم. در بحث زن، زندگي و آزادي همه آسيب ديديم لذا بايد براي بهبود وضع فرهنگي همگي پاي کار باشيم.

راستينه با اشاره به بررسي لايحه عفاف و حجاب گفت: درباره عفاف و حجاب هم از دستگاههاي متولي دعوت شد تا درباره اقدامات خود براي اجراي اين قانون به مجلس گزارش دهند. لايحه عفاف و حجاب به مجلس آمد اما ايرادات اساسي داشت که رفع کرديم و امروز تقريبا تمام ايرادات آنان رفع شده است و رايزني با شوراي نگهبان شده و آماده ابلاغ است. چند ايراد بود که نقش قانون در برخورد با کشف حجاب و هنجارشکنان تضعيف شده بود که نياز به اصلاح داشت. به هر صورت با تاييد شوراي نگهبان اين قانون براي اجرا ابلاغ خواهد شد.

سخنگوي کميسيون فرهنگي مجلس با بيان اينکه بايد سهم فرهنگ از بودجه افزايش يابد، افزود: نمايندگان در مجلس يازدهم نگاه فرهنگي داشتند و لذا همه کمک کردند، بايد اين نگاه فرهنگي در مجلس آينده هم باشد. سهم فرهنگ از بودجه نيم درصد به 3 درصد در مجلس يازدهم افزايش پيدا کرد که بايد اين نگاه در مجلس بعدي تداوم داشته باشد.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.