اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

وزير ورزش و جوانان:

فوتبال ما از دلالي‌ها خيلي ضرر کرده است

وزير ورزش و جوانان گفت: کوچک‌ترين فسادي در ورزش کشور و از جمله فوتبال اصلا قابل قبول نيست و اميدوارم با هوشياري و روش هاي پيشگيرانه دنبال اين باشيم اين حداقل‌ها هم نباشد.

فوتبال ما از دلالي‌ها خيلي ضرر کرده است

کيومرث هاشمي در نشست سالانه مديران عامل باشگاههاي فوتبال کشور که امروز در آکادمي ملي فوتبال برگزار شد با عرض تسليت به مناسبت فرارسيدن ايام سوگواري سيدوسالار شهيدان اظهار داشت: تشکر ميکنم از همه مديران عامل باشگاهها به خاطر زحماتي که در طول فصل کشيدند. اميدوار هستيم که با برگزاري اينگونه نشستها ليگ برتر سال جاري ما يک ليگ پويا و بهتر از سال گذشته باشد. خسته نباشيد ميگويم اميدوارم برگزاري چنين نشستهايي سبب شود تا ليگ برتر ما پويا شود. فصل گذشته فصل بسيار خوب و رقابتها تنگاتنگ بود و هواداران را پاي گيرندهها نشاند يا در ورزشگاه از نزديک مسابقات را مشاهده کردند. اين موضوع يکي از نقاط قوت ليگ ما در فصل گذشته بود و نياز به تقويت بيشتر دارد و از همه کساني که به استاندارد سازي فوتبال کشور کمک ميکنند تشکر ميکنم.

وي افزود: ورزش حرفهاي سه ضلع دارد که يکي از اضلاع آن خود باشگاهها هستند. يک ضلع آن ورزشکار، ضلع ديگر خود رويداد است. در فوتبال حرفهاي امروز باشگاه رکن اصلي است. شايد در رشتههاي ديگر اينگونه نيست مثل تنيس و گلف و اين دو رشته اگر باشگاه نداشته باشند آن دو ضلح ديگر خدشه به آن وارد نميشود اما اگر باشگاه از فوتبال گرفته شود عملا ضلعهاي ديگر نقشي به آن معنا نخواهند داشت. باشگاه در فوتبال امروز رکن اصلي فوتبال است.

 

فوتبال در استانداردسازي در حال بلوغ است

 

وزير ورزش و جوانان عنوان کرد: فدراسيون به عنوان يک سياستگذار نقش خود را ايفا ميکند و باشگاه ميتواند به فوتبال حرفه اي ما کمک دهد. فوتبال ما در استاندارد سازي در حال بلوغ است. در وزارت ورزش و جوانان در مبحث ورزشگاه 100 درصد ورزشگاه ها دولتي است و خوب نيست اما چاره اي نيست. بايد شرايطي فراهم کنيم تا دولت خودش را از باشگاه داري دور کند. متولي باشگاه داري بخش خصوصي است. سالهاي سال آرزو بود تا خصوصيسازي سرخابيها اتفاق بيفتد و من از همان ابتدا گفتم که کار دولت باشگاهداري نيست و کار سختي داريم.

 

شهيد رئيسي پاي کار ايستاد تا خصوصيسازي سرخابيها رخ دهد

 

وي خاطرنشان کرد: شهيد رئيسي پاي کار ايستاد تا خصوصيسازي اتفاق افتاد. رسالت من چيز ديگري است و به عنوان خدمتگذار جامعه ورزش بايد ايفاي نقش کنم نه اينکه تمام ذهنم را صرف اين دو باشگاه کنم و البته حق اين دو باشگاه است. بيشترين هوادار فوتبال در قاره آسيا متعلق به فوتبال ايران است و چرا از اين ظرفيت استفاده نکنيم.

در ليگ يک و دو استقبال بسيار خوب است و حتما کمک مي کنيم و دنبال اين نيستيم تا تيم داري کنيم. به تمام ورزشگاه هايي که متعلق به وزارت ورزش است به مديران استانها دستور دادم که سختگيري نکنند و ورزشگاه ها را در اختيار باشگاهها قرار دهند. باشگاهها رکن فوتبال ايران هستند. من اعلام کردم سه ماه پيش که ورزشگاه آزادي را در اختيار فدراسيون فوتبال قرار ميدهم.

 

بهتر است ورزشگاه آزادي دست فدراسيون فوتبال باشد

 

هاشمي اضافه کرد: متولي فوتبال کشور، فدراسيون فوتبال است و بهتر است ورزشگاه دست فدراسيون باشد زيرا تخصصيتر عمل ميکند. روزي که آمدم يک متر ورزشگاه آزادي چمن خزانه نداشت اما امروز از خزانه چمن ورزشگاه بازديد کنند و بلافاصله بعد از هر بازي اگر نقطهاي از زمين آسيب ديده باشد، جايگزين ميشود. برابر زمين ورزشگاه ما خزانه چمن داريم. هر سه هفته يکبار من از ورزشگاه بازديد ميکنم.

 

براي بازسازي ورزشگاه آزادي 1200 ميليارد اعتبار در نظر گرفتيم

 

وي يادآور شد: در قانون بودجه 1403 براي بازسازي ورزشگاه بودجه اي در نظر گرفتيم و 1200 ميليارد تومان اعتبار براي اين ورزشگاه قرار داديم و کار تعميرات آن انجام مي شود. در بحث وي اي آر 110 ميليارد تومان دولت اختصاص داده است. اولين بار است که اين موضوع را مي گويم و برخي مي گويند وزارت ورزش نمي گذارد اين کار انجام شود. در جمهوري اسلامي زندگي مي کنيم و يک سري موانع وجود دارد. اگر دولت کمک نکند شايد کار جلو نرود و کارهاي وي اي ار با برنامه ريزي انجام مي شود تا ليگ پيش رو با وي اي آر برگزار شود.

وزير ورزش و جوانان عنوان کرد: يکي از موضوعاتي که به دولت برمي گردد بحث استانداردسازي ورزشگاه هاست و ما هم کمک مي کنيم و يکي دو مورد بررسي کرديم و کار نشدني نيست و باشگاه ها هم کمک ميکنند. مسئول تامين ورزشگاه خود باشگاه ها هستند اما با توجه به شرايطي که در فوتبال کشور وجود دارد، دولت کمک مي کند. تلاشم بر اين است حتما به دليل اهميت صنعت و گستردگي فوتبال هر سه يا چهار ماه جلسهاي با مديران عامل باشگاهها داشته باشيم تا به توسعه فوتبال ملي و کشور کمک کند. اگر حال باشگاههاي ما خوب باشد، حال فوتبال ملي هم خوب خواهد بود. حتما با مديران عامل ليگ آزادگان هم جلسهاي برگزار ميکنيم.

 

فوتبال ما گرفتار دلال بازي است

 

وي خاطرنشان کرد: خواهش ميکنم در فصل نقل و انتقالات مغلوب جنجال هاي بيروني نشويد. فوتبال ما گرفتار دلال بازي است و اميدوارم تلاش کنيم بهترين بازيکنان و مربيان بيايند. مربيان و بازيکنان خوبي داريم و بايد سعي کنيم به دور از هياهو به دنبال بازيکناني باشيم که کيفيت آنها خوب و ارقام دستمزد آنها غيرواقعي نباشد. تجربه ثابت کرده فوتبال و باشگاههاي ما از اين موضوع خيلي ضرر کردند.

 

تيمهاي ليگ برتري به دنبال ايجاد فوتبال زنان باشند

 

هاشمي اضافه کرد: اگر سياستها و رفتار حرفهاي در فوتبال ما نهادينه شود، ارقام واقعيتر ميشود. از سرمايهگذاري روي نوجوانان و جوانان اصلا غفلت نکنيد و در بحث فوتسال و فوتبال بانوان هم سرمايههاي خوبي داريم. تيمهاي ليگ برتري به دنبال ايجاد فوتبال بانوان باشند و توجه به ردههاي پايه مهم است. در درآمدزايي خيلي از باشگاههاي خوب دنيا در اين زمينه موفق بودند.

 

کوچکترين فساد در فوتبال قابل قبول نيست

 

وي اظهار داشت: کوچکترين فسادي در ورزش کشور و از جمله فوتبال اصلا قابل قبول نيست و اميدوارم با هوشياري و روش هاي پيشگيرانه دنبال اين باشيم اين حداقلها هم نباشد و زحمات باشگاه ها با تخلفات عده اي معلومالحال خدشهاي به فوتبال کشور وارد نکند. فدراسيون فوتبال بايد شرايطي فراهم کند تا تخلفات به حداقل برسد و شاهد آن نباشيم.

 

براي اولين بار فيرپلي مالي در برنامه هفتم ثبت شد

 

وزير ورزش و جوانان يادآور شد: براي اولين بار فيرپلي مالي در برنامه هفتم ثبت شد و به مجمع آن فدراسيون براي اولين بار احترام گذاشتند. در ورزش حرفهاي بايد انصاف مالي ايجاد شود. چه بسا اين آييننامه به رقابتپذيري هرچه بهتر اين کار کمک کند. سقف قراردادهايي که با کمک دستگاه هاي نظارت ايجاد شد، يک قانون است. 6 کشوري که فيرپلي مالي دارند موفق هستند و اين ظرفيت بسيار خوبي است و اين مسئوليت را روز اول به مهدي تاج دادم. هشت روز است است قانون ابلاغ شده و فرصت داريم تا سه ماه آينده به مجمع عمومي فدراسيون برسد و لازم الاجرا شود تا خيلي از مشکلات را مرتفع کند.

 

الزامات فرهنگي ورزش کشور را نوشتيم

 

وي گفت: کشور ما فرهنگي است و ما آيين نامه الزامات فرهنگي در ورزش کشور را نوشتيم و به فدراسيون ها از جمله فوتبال ابلاغ کرديم. خواهش مي کنم اولين بخش فرهنگي خاص را با افراد فوتبالي و خوش فکر راه اندازي کنيد. فعال کردن قانون هواداري يکي از دغدغه هاي ما است که به توسعه و گسترش فوتبال کمک مي کند.

اميدوارم ليگ فصل آتي ليگ خوبي باشد و مشکلات آن برطرف شود. ما مي توانيم معيارهاي اي و بي و سي را الزامي تلقي کرديم. به عنوان خدمتگذار ورزش کشور بايد بيش از گذشته به فوتبال کشور اهميت داده باشد. در تبريز تيم تراکتور آن همه آورده اجتماعي دارد و وظيفه دارم اگر مشکلي دارد از آن حمايت کنم. حال باشگاه ها خوب باشد حال فوتبال کشور و ورزش کشور خوب است.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.