اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

دبير کل حزب الله لبنان:

فلسطين و غزه، به مسئله نخست جهان تبديل شده‌اند

دبير کل حزب الله لبنان با اشاره به شکست توطئه کشورهاي عربي براي عادي‌سازي روابط با رژيم صهيونيستي، گفت که اسم فلسطين و غزه بر روي زبان همه مردم دنياست و همه جهان از مظلوميت اين ملت سخن مي‌گويند.

13:27
فلسطين و غزه، به مسئله نخست جهان تبديل شده‌اند

سيد حسن نصرالله، دبير کل حزب الله لبنان به مناسبت هشتمين سالگرد شهادت فرمانده مجاهد سيد مصطفي بدرالدين (سيد ذوالفقار) سخنراني خود را آغاز کرد.

نصرالله در آغاز اين سخنراني ضمن سلام و درود به تمامي رزمندگان محور مقاومت که در ماههاي گذشته با رژيم صهيونيستي مبارزه کردهاند، شهادت رزمندگان مقاومت را به خانوادههايشان تبريک و تسليت گفت.

وي با بيان اينکه شهيد بدرالدين، لياقت نشان افتخار انسان مبارز و مجاهد، اسير، فرمانده و شهيد را با خود داشت، نام شماري از شهداي محور مقاومت از جمله حاج قاسم سليماني، سردار زاهدي و چند نفر ديگر را ذکر کرد و گفت که اين شهدا به وظيفه خود عمل کردند.

دبير کل حزب الله با اشاره به شهادت شهيد بدرالدين در سوريه، تأکيد کرد، آمريکاييها قصد داشتند سوريه را تحت کنترل خود درآورند و آن را وارد جنگ داخلي کنند، ولي اين کشور موفق شد اين جنگ جهاني را پشت سر بگذارد و در حال حاضر هم در جايگاه خود قرار دارد.

وي ادامه داد: «سوريه عرصه اصلي حمايت و پشتيباني از جبهههاي مقاومت است. جبهههاي حمايتي لبنان، ايران، عراق و يمن، تکميل کننده جبهه عملياتي غزه هستند. لذا يکي از اهداف مقاومت فلسطين در غزه در روز هفت اکتبر (طوفان الاقصي) احياي مسئله فلسطين، يادآوري مجدد حقوق مردم اين کشور و يادآوري فلسطين فراموش شده با قدس و مقدساتش بود».

نصرالله با اشاره به اينکه برخي از حکام عرب با عاديسازي روابط با اسرائيل، حکم مرگ فلسطين را امضا کردند، تصريح کرد: در مقابل، با اين اقدامات، اسرائيل به يک موجوديت عادي تبديل ميشد که رژيمهاي عربي آن را به رسميت ميشناختند و از نظر کشورهاي جهان، تنها حکومت دموکرات در جهان عرب خواهد بود».

دبير کل حزب الله با بيان اينکه به فضل ايستادگي و مقاومت، اين وضعيت به صورت کلي تغيير کرده است، افزود: فلسطين امروز به مسئله نخست جهان بدل شده است. اسم فلسطين، مردم فلسطين و غزه بر روي زبان همه مردم دنياست و همه جهان از مظلوميت ملت فلسطين سخن ميگويند. حتي در سازمان ملل هم با وجود تمام دروغهاي اسرائيل، بيش از 140 کشور خواستار توقف حمله اسرائيل و اعطاي عضويت کامل فلسطين هستند.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.