اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

مديرکل راه و شهرسازي استان آذربايجان شرقي خبر داد:

عدم ثبت اطلاعات سکونتي شهروندان در سامانه املاک مشمول ماليات مي‌شود

مدير کل راه و شهرسازي استان آذربايجان شرقي گفت: شهروندان نسبت به ثبت اطلاعاتي سکونتي خود در سامانه املاک و اسکان اقدام کنند تا مشمول ماليات نشوند.

عدم ثبت اطلاعات سکونتي شهروندان در سامانه املاک مشمول ماليات مي‌شود

سيد احمد موسوي اظهار کرد: هدف از راهاندازي سامانه املاک و اسکان توسط وزارت راه و شهرسازي، کاهش نرخ تورم مسکن، حمايت از مستاجران و جلوگيري از دلالي در زمينه املاک است. مطابق ماده 54 مکرر قانون مالياتهاي مستقيم، تمامي سرپرستان خانوار، مالکان و مستاجران بايد املاک تحت تملک خود را در سامانه ثبت املاک و اسکان به نشاني amlak.mrud.ir ثبت کنند.

وي در ادامه با اشاره به لزوم ثبت کليه اطلاعات سکونتي خود در سامانه مذکور خاطرنشان کرد: با توجه به ماده 54 اصلاحي قانون مالياتهاي مستقيم، چنانچه واحدهاي مسکوني واقع در شهرهاي بالاي 100 هزار نفر جمعيت در هر سال مالياتي جمعاً افزون بر 120 روز ساکن نداشته باشند، به عنوان خانه خالي شناسايي خواهند شد و در صورت عدم خوداظهاري فرد، مشمول ماليات خانههاي خالي خواهند بود.

مديرکل راه و شهرسازي استان از مردم آذربايجان شرقي خواست اگر تا کنون نسبت به خوداظهاري و ثبت مشخصات واحدهاي مسکوني تمليکي و محل اقامت خود در سامانه ملي املاک و اسکان کشور اقدام نکردهاند، جهت جلوگيري از ضررهاي ناشي از عدم ثبت اطلاعات، هر چه سريعتر به آدرس https://amlak.mrud.ir مراجعه و اطلاعات سکونتي خود را ثبت کنند.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.