اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق:

طلافروشان بايد شفاف شوند

سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تأکيد بر اجراي قانون مبني بر ثبت معاملات طلا و جواهر در سامانه جامع تجارت گفت: درج اطلاعات در سامانه‌هاي معرفي شده، در نهايت به شفافيت در تمامي حوزه‌هاي اقتصادي منجر مي‌شود.

13:10
طلافروشان بايد شفاف شوند

حميدرضا دهقاني نيادر گفتوگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري تسنيم،  پيرامون مقاومت طلافروشان در خصوص ثبت معاملات خود در سامانه جامع تجارت اعلام داشت: اين موضوع هنوز براي ما نيز جاي سؤال دارد؛ چرا که از سال 1401، اعضاي صنف طلا و جواهر نسبت به مسئله فوق اطلاع داشتند، همچنين از آن مقطع زماني تا به امروز بيش از 30 جلسه آموزشي فقط در استان تهران براي طلافروشان برگزار شده است.

وي افزود: علاوه بر استان تهران، در استانهاي ديگر نيز اين کلاسها برگزار شده است، به نظر ما استقبال فعالين حوزه طلا و جواهرات بايد خيلي بيشتر از اينها باشد و اميدواريم که اجراي قانون براي اين صنف همانند ديگر اصناف، اولويت داشته باشد.

سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن اشاره به اينکه شفافيت اصناف به نفع مردم خواهد بود، اظهار داشت: زماني که در تمامي حوزههاي اقتصادي شفافيت وجود داشته باشد، اولين نتايج آن براي مردم خواهد بود؛ لذا  مشاهده آثار مثبت، سبب خواهد شد تا تمامي اصناف در مسير شفافيت گام بردارند.

دهقاني نيا در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنيم، مبني بر احتمال افزوده شدن رسته کالايي جديد به تبصره 4 الحاقي ماده 18 گفت: اگر لازم باشد، پس از بررسيهاي فني، کارشناسي، اجماع صاحبنظران و درعينحال هماهنگي با ديگر دستگاهها، موضوع در دولت مطرح خواهد شد، و در نهايت تعداد رستههاي کالايي که بايد افزوده و در سامانه ثبت شوند، نهايي خواهد شد.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.