مديرکل دفتر خدمات فني و مهندسي وزارت صمت گفت: تاکنون از 22 شرکت، 14 شرکت خودرويي به سامانه جامع خدمات پس از فروش متصل شدند، اما هنوز دو شرکت بزرگ خودروساز کشور به اين سامانه متصل نشدند.
حميد محلهاي گفت: تاکنون از 22 شرکت، 14 شرکت خودرويي به سامانه جامع خدمات پس از فروش متصل شدند و بقيه شرکتها طبق قانون بودجه 1402 تا پايان آذر ماه فرصت دارند تا به استعلامهاي مربوط به خدمات پس از فروش در سامانه جامع خدمات، پاسخ دهند.
وي گفت: زيرساختهاي لازم براي اتصال شرکتهاي خودرويي شامل توليد کننده، وارد کننده و مونتاژ کننده را براي اتصال به سامانه جامع خدمات پس از فروش فراهم کرديم.
مديرکل دفتر خدمات فني و مهندسي وزارت صمت افزود: تاکنون از 22 شرکت، 14 شرکت خودرويي به سامانه جامع خدمات پس از فروش متصل شدند، اما هنوز دو شرکت بزرگ خودروساز کشور به اين سامانه متصل نشدند.
محلهاي در ادامه گفت: طبق آئين نامه اجرايي تبصره 10 قانون بودجه 1402 شرکتهاي خودرويي تا پايان آذر ماه فرصت دارند تا به استعلامهاي مربوط به خدمات پس از فروش که در سامانه جامع خدمات پس از فروش مطرح ميشود پاسخ دهند.
به گفته محلهاي يکي از مهمترين مزيتهاي اتصال شرکتهاي خودرويي به سامانه جامع خدمات پس از فروش شفافيت ارائه خدمات آنها و ايجاد امکان شکايت از عملکرد اين شرکتها توسط مردم است.
لازم به ذکر است بر اساس ماده 4 قانون حقوق مصرف کنندگان همه شرکتهاي خودرويي شامل توليد کننده، وارد کننده و مونتاژ کننده موظف هستند خدمات پس از فروش ارائه دهند و بر اساس ساز و کارهاي وزارت صمت اين خدمات بايد در بستر سامانه جامع خدمات پس از فروش اتفاق خواهد افتاد.
اظهار نظر 0
روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.