اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

سخنگوي اقتصادي دولت:

شيوه پرداخت يارانه اصلاح مي‌شود

سخنگوي اقتصادي دولت گفت: برنامه اقتصادي کوتاه مدت دولت تحت عنوان بسته سياست‌هاي مهار تورم و رشد توليد با اجماع نظر بانک مرکزي، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه نهايي شد.

شيوه پرداخت يارانه اصلاح مي‌شود

سيد احسان خاندوزي امروز در نشست خبري اظهار داشت: برنامه اقتصادي کوتاه مدت دولت تحت عنوان بسته سياستهاي مهار تورم و رشد توليد با اجماع نظر بانک مرکزي، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه نهايي شد و امروز توسط معاون اول ابلاغ خواهد شد که شامل دستور کار 10 ماهه دستگاههاي اجرايي به تفکيک دستگاههاي متولي و زمانبندي است.

سخنگوي اقتصادي دولت افزود: برنامه ميان مدت ذيل برنامه هفتم توسعه در جلسات متعددي که با محوريت سازمان برنامه، وزارت اقتصاد و ساير دستگاههاي اقتصادي دولت آماده شده که در قالب برنامه هفتم تصويب و به مجلس تقديم خواهد شد که سند مهمي براي فعاليت بخشهاي مختلف دولت خواهد بود.

وي به بخشهاي اسمي اقتصاد اشاره کرد و ادامه داد: اگر عوامل ساختاري و کوتاه مدت را از هم تفکيک کنيم ميتوانيم اين جمع بندي را داشته باشيم که عوامل ساختاري تورم زا در اقتصاد ايران تحت کنترل است؛ هم مسائل مربوط به بي انضباطيهاي دولت و هم بي انضباطيهاي پولي چه مساله نقدينگي و چه شبکه بانکي کشور تحت کنترل هستند.

خاندوزي افزود: رشد نقدينگي که در پايان دولت قبل به 42.8 درصدي رسيده بود در پايان سال سال 1401 به حدود 30 درصد کاهش يافت که سرعت مطلوب در کاهش رشد نقدينگي را حکايت ميکند. هدف گذاري امسال نيز رسيدن به عدد 25 درصد است.

وي همچنين در مورد ارتباط تجاري با همسايگان به ويژه عربستان، گفت: دولت سيزدهم مُصر است که تعاملات اقتصادي خود با همسايگان را متوقف به رفع تحريم نکند و نتيجه اين اصرار و پافشاري بر اين رويکرد ديپلماسي نيز قابل مشاهده است.

وزير اقتصاد افزود: پارسال به 15 کشور همسايه 30 ميليارد دلار صادراتي داشتيم که اين عدد در سال 1400 معادل 25 ميليارد دلار بوده است و همه اينها نشانگر آن است که پيگيري رفع تحريمها دستور کار حوزه ديپلماسي است.

خاندوزي ادامه داد: عربستان نيز از اين قاعده مستثني نيست و در ابتداي عادي سازي روابط خود با عربستان هستيم به طوري که در سال 1400 تعاملات تجاري نزديک به صفر بوده و در سال گذشته به چند ميليون دلار رسيد ولي امسال چشم انداز مثبت براي سال 1402 و 1403 ترسيم شده به اين معنا که از دوره رکود اقتصادي خارج و به رکوردهاي خوبي خواهيم رسيد.

سخنگوي اقتصادي دولت درباره ارتباط بخش خصوصي ايران و کشور امارات اظهار داشت: امارات متحده عربي از جمله کشورهايي است که بستر مناسبي براي سرمايه گذاران حقيقي و حقوقي خارجي ايجاد کرده است و اخيراً هيأت اماراتي سفري به تهران داشته و من هم ديداري با وزير اقتصاد امارات داشتم.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.