اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

شيوع استعمال سيگار الکترونيک بين دختران

به گفته مديرکل امور تربيتي، مشاوره و مراقبت در برابر آسيب‌هاي اجتماعي وزارت آموزش و پرورش طرح پاد (پيشگيري از دخانيات) در همه مدارس 32 منطقه با هدف کاهش استعمال دخانيات اجرا خواهد شد.

شيوع استعمال سيگار الکترونيک بين دختران

به گزارش مشرق، سميه السادات ابراهيمي با بيان اينکه شيوع استعمال دخانيات و سيگار الکترونيک در دختران در حال افزايش است گفت: در رصد و پايش آسيبهاي اجتماعي در همه استانها، مسائل خانوادگي در صدر قرار داشته و مصرف دخانيات در رتبه چهارم آسيبهاي اجتماعي در کشور قرار دارد.

وي با بيان اينکه يکي از مفاد تفاهمنامهاي که با 32 منطقه بسته شده اين است که در حوزه پيشگيري از مصرف دخانيات کار جدي در همه مدارس انجام شود افزود: طرح پاد «پيشگيري از دخانيات» در همه مدارس 32 منطقه با هدف کاهش استعمال دخانيات اجرا خواهد شد.

مديرکل امور تربيتي، مشاوره و مراقبت در برابر آسيبهاي اجتماعي وزارت آموزش و پرورش درباره علت شيوع مصرف دخانيات در مدارس دخترانه گفت: در کل آسيبهاي اجتماعي به سمت دخترها پيش ميرود، علت آن هم فضاي مجازي و کمرنگ شدن هويت دخترانه در کل اجتماع است، بايد به سمت تقويت اين هويت دخترانه و لطافت دخترانه پيش برويم.

ابراهيمي با بيان اينکه در حوزه زنان هم آسيبهاي اجتماعي مثل استعمال مواد مخدر و دخانيات بيشتر شده است گفت: در فضاي دانشآموزي، به دليل تبليغات گسترده در اين حوزه بخصوص در سينماهاي خانگي که دختران و زنان بيشتر استعمال دخانيات و سيگار دارند، همچنين عوامل اجتماعي، خانوادگي و فرهنگي باعث اين شيوع شده است.

وي با بيان اينکه آسيبهاي اجتماعي تک مولفهاي و تک عاملي نيستند افزود: همه عوامل دست به دست هم داده تا امروز دختران بيشتر از گذشته گرفتار آسيبهاي اجتماعي و استعمال دخانيات شوند.

مديرکل امور تربيتي، مشاوره و مراقبت در برابر آسيبهاي اجتماعي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه در رده سني متوسطه دوم اين آمار بالاست ادامه داد: معتقديم خانواده منشاء و عامل پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي است. در رصد پايش آسيبهاي اجتماعي در کل استانهاي کشور عوامل مخاطرهآميز خانوادگي بالاترين فراواني را داشته زيرا اگر خانواده محيط امن عاطفي و رواني را براي فرزندانشان ايجاد کنند و نياز فرزندان را به عاطفه و امنيت تامين کنند مطمئنا اين بچهها در جامعه کمتر آسيب ميبينند و دچار آسيبهاي اجتماعي نميشوند.

ابراهيمي با بيان اينکه متاسفانه امروز مقدار گفتگوي خانوادهها با فرزندانشان در شبانه روز به دقيقه کاهش پيدا کرده است عنوان کرد: والدين، فرزندانشان را نه ميبينند، نه صحبت ميکنند و نه گفتگو ميکنند، والدين گاهاً حتي آموزش چگونه گفتگو کردن را با نوجوان نميدانند تا اعتماد آنها را بدست آورند و پناهگاه امن در خانه ايجاد کنند.

وي با بيان اينکه اين عوامل باعث شده دانش آموز هم در خانواده و هم در جامعه بي پناه باشد اظهار کرد: والدين در صورت مواجه شدن با چنين مواردي ابتدا فضاي امن ايجاد کنند، از قضاوت و سرزنش و تحقير کردن فرزندشان به صورت جدي بپرهيزند. مهمترين ويژگي يک والد پذيرندگي و امن بودن است، سعي کنند به گونهاي رفتار کنند که فرزندشان همه مسائل را به آنها بگويد و از مشاور کمک بگيرند؛ به گونهاي رفتار نکنند که دانش آموز به دوست ديگر که ممکن است نامناسب باشد پناه ببرد.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.