اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

شرکت مشترک کشتيراني ايران و هند راه‌اندازي مي‌شود

به گفته وزير راه و شهرسازي ايران شرکت مشترک کشتيراني ايران و هند به زودي راه‌اندازي مي‌شود.

شرکت مشترک کشتيراني ايران و هند راه‌اندازي مي‌شود

مهرداد بذرپاش در حاشيه مراسم امضاي قرارداد تجهيز و بهرهبرداري از پايانههاي کانتينري و کالاي عمومي بندرچابهار با شرکت هندي، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در توسعه زيرساختهاي ريلي، جادهاي و دريايي برنامهريزي منظم داريم و رشد ترانزيت در بخشهاي مختلف در ايران ادامه دارد.

بذرپاش تصريح کرد: خط مستقيم کشتيراني کانتينري بين ايران و هند و چين برقرار است و در سال جديد حمل کالا در اين مسير رشد کرده است.بذرپاش تصريح کرد: به زودي شرکت مشترک کشتيراني ايران و هند راهاندازي خواهد شد.وي گفت: بندر چابهار در شاخه شرقي کريدور شمال-جنوب ما نقش راهبردي دارد و پس از تکميل قطعه ريلي چابهار-زاهدان تا پايان سال، اين بندر بيش از پيش در خدمت توسعه ترانزيت کشور خواهد داد.

بذرپاش: قرارداد ايران و هند در چابهار به 370 ميليون دلار افزايش يافت

وزير راه و شهرسازي ايران در پاسخ به سوال فارس مبني بر تغيير رقم قرارداد هنديها در بندر چابهار گفت: قرارداد پيش از اين 85 ميليون دلار بود که به 120 ميليون دلار افزايش يافته است، همچنين 250 ميليون دلار هم در بخش تامين مالي داريم که عدد را به 370 ميليون دلار افزايش داد.

 

وزير بنادر هند: بندر چابهار کانون صلح و تقويت تجارت منطقه است

در ادامه اين مراسم وزير بنادر و کشتيراني هند درپاسخ به خبرنگاران بيان کرد: بندر چابهار ميتواند کانون تقويت تجارت کشورهاي منطقه و ايحاد صلح و آرامش در منطقه باشد.سارباناندا سونوال افزود: امضاي اين قرارداد نشاندهنده اعتماد، همکاري و دوستي ديرينه ايران و هند خواهد بود.وي در پاسخ به سؤال فارس در موضوع بسط قرارداد سهجانبه ايران-هند-افغانستان ذيل قرارداد توسعه بندر چابهار، گفت: از همکاريهاي خودمان رضايت داريم. ما به اعتماد خوب ايران پاسخ خواهيم داد،با توجه به اعتمادي که وجود دارد، تلاش ميکنيم روابط منطقهاي و جهاني خود را ارتقا ميدهيم.پيش از اين از اين مسير دريايي 40 هزار تن سم و همچنين گندم هديه به افغانستان صادر کرديم.

 

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.