اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

رئيس فدراسيون هاکي :

شرکت توسعه و تجهيز اماکن ورزشي، بنگاه معاملاتي سوپرمارکت‌ها شده است

رئيس فدراسيون هاکي به انتقاد شديد از شرکت توسعه و تجهيز پرداخت.

شرکت توسعه و تجهيز اماکن ورزشي، بنگاه معاملاتي سوپرمارکت‌ها شده است

بهرام قديمي در گفتوگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس، در مورد حضور تيمهاي ملي هاکي آقايان و بانوان به مسابقات آسيايي عمان اظهار داشت: همانطور که اطلاع داريد در گذشته هاکي روي چمن نداشتيم. نزديک به يک سال است که ما ليگهاي مختلف هاکي روي چمن  آقايان و بانوان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در کشور راه اندازي کرديم که ماحصل آن تشکيل دو تيم ملي آقايان و بانوان است.

 

بعد از 51 سال توانستيم به يک چهارم نهايي صعود و تاريخ ساز شويم

وي گفت: بر اساس تفاهمنامهاي که با کشور عمان منعقد شده تيمهاي ملي هر دو کشور ميتوانند جهت ديدارهاي دوستانهاي در عمان و ايران اردو بزنند و بازيهاي دوستانهاي با يکديگر داشته باشند.با توجه به همين موضوع تيم ملي هاکي بانوان و آقايان قبل از مسابقات آسيايي در ابتدا در اين کشور اردو زدند و بعد از آن به مسابقات آسيايي که در شهر صلاله برگزار ميشد، اعزام شدند و خدا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شکر براي اولين بار توانستيم رنکينگ نهم بانوان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگيريم و در هاکي آقايان براي اولين بار و بعد از 51 سال تاريخسازي کنيم.

 

بانوان براي اولين بار داراي رنکينگ شدند

رئيس فدراسيون هاکي اظهار داشت: البته تيم ملي بانوان بدون سرمربي و با بازيکنان 17 تا 21 سال راهي مسابقات آسيايي شدند و عملکرد تيمهاي ملي ايران از طرف مسؤولين هاکي آسيا مورد تقدير قرار گرفت.

 

شبکههاي معاند به دنبال ناآرامي در ورزش ايران هستند

قديمي ادامه داد: رسانه‌‌اي در کشور اعلام کرده بود که تيم ملي هاکي بانوان بدون حضور در بازي‌‌هاي آسيايي به ايران برگشتند که بعضي از شبکههاي معاند خارج از کشور با توجه به خبر اين رسانه سعي کردند جو ورزشي ايران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نامناسب و ملتهب نشان دهند. همانطور که در ابتدا گفتم تيم ملي هاکي بانوان بر اساس تفاهمنامه دو کشور در عمان حضور داشت و بعد از يک هفته اردو و چند ديدار دوستانه با تيم ملي اين کشور در بازيهاي آسيايي حضور پيدا کرد. خوشبختانه  تيم ملي بانوان در بازيهاي آسيايي بهترين عملکرد و بهترين نتيجه را براي اولين بار به دست آورد.

 

بهترين عملکرد را در بازيهاي آسيايي داشتيم

وي ادامه داد: بعد از انتشار خبر بازگشت تيم ملي بانوان در شبکههاي معاند مخبر، معاون اول رياست جمهور مکاتبهاي با وزارت ورزش داشته که چرا تيم ملي هاکي بانوان قبل از مسابقات آسيايي به ايران بازگشتند که در پاسخ معاونت حقوقي و بينالملل فدراسيون اعلام کرد اصلاً چنين چيزي نبوده و تيم ملي هاکي بانوان در مسابقات آسيايي حضور داشته و عملکرد خوبي هم در آسيا از خود نشان دادند؛ البته ما قبل از مسابقات از وزارت ورزش دو مجوز برونمرزي براي تيمهاي ملي آقايان و بانوان گرفته بوديم.

 

با شکست ژاپن مدعي به گروه A  مسابقات صعود کرديم

رئيس فدراسيون هاکي اظهار داشت: در ابتدا گفتم ما در ايران هاکي روي چمن نداشتيم و رنکينگ ما در جهان 92 بود، اما با حضور تيم ملي در بازيهاي آسيايي بعد از 51 سال مليپوشان روي چمن هاکي با مربي و کادر فني داخل سالن توانستند کاري کنند کارستان؛ آنها به مرحله يک چهارم بازيهاي آسيايي صعود و در رتبه ششم اين مسابقات قرار گرفتند و بعد از نيم قرن تاريخ سازي کردند. ملي پوشان هاکي حتي توانستند ژاپن مدعي که المپيک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزار کرده و داراي تجهيزات و زمينهاي گسترده و خوبي در رشته هاکي روي چمن فعاليت دارند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شکست دهند و براي اولين بار از گروه B به گروه A مسابقات صعود کرديم.

 

بعد از 8 ماه پيگيري ويزاي يک ماهه صادر کردند

رئيس فدراسيون هاکي داخل سالن آسيا، تصريح کرد: متأسفانه عدم همکاري برخي ارگانهاي مربوطه از جمله وزارت امورخارجه، در مورد ويزاي سرمربي چيني ـ آمريکايي، موجب شد تيم ملي بانوان ما بدون سرمربي در مسابقات آسيايي عمان حضور پيدا کرد و حالا بعد از  پيگيرهاي متعدد و بعد از 8 ماه براي سرمربي خارجي هاکي بانوان ويزاي يک ماهه صادر شده و در حال حاضر هم با توجه به اتمام زمان، ويزا باطل شده است.

 

يک مربي چه کارايي در يک ماه ميتواند، داشته باشد؟

وي ادامه داد: سوالي که مطرح است و بايد پاسخ دهند اين است که صدور ويزاي يک ماهه براي يک مربي که بايد در بازيهاي کاپ آسيا، بازيهاي مالزي، لهستان و در تورنمنتهاي مختلف بينالمللي و... شرکت کند، چه پيامي براي جامعه ورزش هاکي دارد؟ يا يک مربي در يک ماه چه کار مثبتي ميتواند کرد؟ نکته جالب اين است که وقت ويزاي يک ماهه اين مربي هم به پايان رسيده و ويزا باطل شده است. اين موضوع نشان ميدهد که ورزش براي وزارت امور خارجه کشورمان،کم اهميت است.

 

مديران شرکت توسعه و تجهيز اماکن ورزشي فقط به فکر کسب در آمد هستند

قديمي در مورد مشکلات پيش روي فدراسيون هاکي گفت: در اينجا من از مخبر، معاونت اول رياست جمهوري درخواست دارم با توجه به اينکه وي علاوه بر پيگيري مسائل عمومي جامعه، پيگير مسائل ورزشي هم هست، به موضوع شرکت توسعه، نگهداري و تجهيز اماکن ورزشي وزارت ورزش ورود کند. اين شرکت به يک بنگاه معاملاتي تبديل شده و با يک رئيس و هيات مديره انتصابي بهجاي اينکه به فکر ورزش و تجهيز اماکن ورزشي باشند، به فکر درآمدزايي هستند. آنها مجموعه ورزشي انقلاب را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با بازار اشتباه گرفتند و آنجا را به بازار سوپرمارکتها، کافي شاپها و... تبديل کردهاند.

 

مجموعه ورزشي انقلاب به بازار سوپر مارکت‌‌ها و...تبديل شده است

وي ادامه داد: در کنار فدراسيون، يک اتاق خالي بود که ما درخواست داشيم ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مزايده قرار دهند و حاضر هستيم تمام حق و حقوق شرکت توسعه و تجهيز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم پرداخت کنيم، اما متأسفانه با توجه به چندين مکاتبه وزير ورزش، معاونت ورزش و... شرکت تجهيز و هيأت رئيسه آن نه تنها هيچ توجهي به اين موضوع نداشته، بلکه آن اتاق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به يک سوپرمارکت اجاره دادند و يا اينکه در محل ديگري پست بانک وجود داشت و ساختمان آن خالي شده بود و بعد از 6 ماه از مزايده که کسي به سراغ آن محل نرفت و درخواستکنندهاي نداشت، مجدداً درخواست کرديم حداقل اين محل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ما اجاره بدهند با پرداخت حقوق قانوني اما متأسفانه باز هم شرکت توسعه و تجهيز به درخواست فدراسيون توجه نکرده و آن محل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سوپرمارکتي ديگر اجاره دادند مگر من براي درخواست شخصي تقاضا کرده بودم که اينگونه با ما برخورد شد.

 

شرکت توسعه و تجهيز اماکن ورزشي را به معاونت عمراني ورزش تغيير نام دهيد

رئيس فدراسيون هاکي اظهار داشت: درخواستي دارم که شرکت توسعه و تجهيز اماکن ورزشي، به معاونت عمراني ورزش تغيير نام دهيد. ما چه از نظر علمي چه از نظر تجربه ورزشي و هر چيزي ديگري که ملاک باشد، از آنها بهتر هستيم. مسئولان شرکت تجهيز دوست دارند که ما جلويشان خم و راست شويم و به آنها التماس کنيم، اما هرگز چنين چيزي امکان ندارد، ملاک کار ما قانون است و ما بر مبناي قانون درخواست خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارائه کرديم.

 

براي حضور ميهمانان خارجي و آبروي هاکي کشورمان درخواست دادم

قديمي افزود: در حال حاضر مسئولان شرکت توسعه و تجهيز اماکن ورزشي بهجاي اينکه به فکر تکميل تجهيز اماکن ورزشي و کمک به ورزش باشند، اين شرکت را به محل درآمدزايي و بنگاه معاملاتي تبديل کردند. هدف من از اجاره اتاق جنب فدراسيون اين بود که براي حضور ميهمانان خارجي و آبروي هاکي محلي داشته باشيم. من رئيس فدراسيون هاکي داخل سالن آسيا هستم واقعا نميدانم در پشت پرده شرکت توسعه و تجهيز اماکن چه کسي و يا چه کساني قرار دارند.

 

شرکت توسعه و تجهيز  به فکر درآمدزايي است، نه تجهيز اماکن ورزشي

وي ادامه داد: باشگاه انقلاب يک محل ورزشي و يک محل عمومي است، در حال حاضر انواع و اقسام سوپرمارکتها، کافيشاپها و... در آن فعاليت دارند و همانطور که گفتم شرکت توسعه و تجهيز بيشتر به فکر درآمدزايي است، نه تجهيز اماکن ورزشي. اگر کسي ميخواهد سوپرمارکت يا کافيشاپ و يا رستوراني بزند برود در بازار که محل کسب کار است مغازه بزند. مجموعه ورزشي انقلاب همانطور که از اسمش پيداست محل ورزشي است نه محل کسب در آمد آقايان. اميدوارم مسئولان بالاتر که پيگير و به خوبي به دنبال حل فصل مسائل ورزشي در کشور هستند به اين موضوع ورود کنند تا حداقل شرکت توسعه تجهيز کارهايي که طبق قانون و اساسنامه بر عهده آنها گذاشته شده را انجام دهند.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.