اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

سياره قابل سکونت نزديک زمين کشف شد!

تلسکوپ جيمز وب از نزديک به سياره‌اي که تنها 48 سال نوري از زمين فاصله دارد، نگاه کرد. يعني در آينده اي نسبتاً نزديک پرواز به آنجا واقع بينانه خواهد بود. در ابتدا تصور مي‌شد اين سياره يکي از اقمار سياره نپتون است ولي تصاوير دقيق‌تر حاکي از وجود آب و زندگي در اين سياره است.

سياره قابل سکونت نزديک زمين کشف شد!

وب نشان داد که اين سياره تنها شش برابر سنگينتر از زمين است، پر از آب است و تقريباً 20 درصد حجم آن صخرهاي است و ميتواند به عنوان محل سکونت باشد. اين سياره نور کافي از ستاره خود دارد و گفته ميشود ميتواند زمين شماره دو باشد.

بر اساس دو مطالعه منتشر شده در روز پنجشنبه در مجله Astrophysical Letters و Monthly، اين سياره فراخورشيدي که Gliese 12b نام دارد، به دور يک ستاره کوتوله قرمز سرد واقع در صورت فلکي حوت مي چرخد ​​و حدود 27 درصد اندازه خورشيد ما و 60 درصد دماي آن است. اطلاعيه هاي انجمن سلطنتي نجوم.

 

از آنجايي که ستاره آن بسيار کوچکتر از خورشيد است، Gliese 12b همچنان در منطقه قابل سکونت قرار ميگيرد - فاصله ايده آلي از ستاره اي که مي تواند آب مايع وجود داشته باشد - حتي اگر هر 12.8 روز يک بار به مدار خود کامل شود.

ماسايوکي کوزوهارا، استاديار پروژه در مرکز اختربيولوژي در دانشگاه توکيو و يکي از رهبران يکي از تيمهاي تحقيقاتي با آکيهيکو فوکوي، گفت: ما نزديکترين مکان معتدل و به اندازه زمين را پيدا کردهايم که تا به امروز کشف شده است.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.