اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

رهبر معظم انقلاب اسلامي:

سفرهاي پي در پي سران غربي براي جلوگيري از متلاشي شدن رژيم صهيونيستي است

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار دست‌اندرکاران کنگره بزرگداشت 6555 شهيد استان لرستان با اشاره به مظلوميت‌ توام با صبوري و اقتدار مردم غزه در مقابل جنايات مداوم رژيم صهيونيستي، تأکيد کردند:

سفرهاي پي در پي سران غربي براي جلوگيري از متلاشي شدن رژيم صهيونيستي است

رژيم زخمخورده و ازپاافتاده اشغالگر در حال گرفتن انتقام ضربه کاري رزمندگان فلسطيني از مردم غزه است اما بدون ترديد و با وجود همه حمايتهاي اشرار عالم و همدستي قطعي آمريکاييها در جنايات صهيونيستها، اين همه ظلم و جنايت، در نهايت راه به جايي نميبرد و در اين قضيه و قضاياي آينده، پيروزي از آن ملت فلسطين است.

حضرت آيتالله خامنهاي حوادث جاري در غزه را حوادثي آيندهساز دانستند و با اشاره به مظلوميت توام با اقتدار مردم پراستقامت غزه، گفتند: دشمن ددمنش و خونخوار، براي جنايت و کشتار کودک و زن و مرد و پير و جوان هيچ حدي قائل نيست و مردم غزه به معناي عميق و حقيقي کلمه مظلومند.

ايشان با تجليل از صبوري و توکل مردم مظلوم غزه، به برخي مظاهر و تصاوير صبر و استقامت آنها اشاره کردند و افزودند: پدري که در شهادت فرزندش خدا را حمد ميگويد، والديني که فرزند شهيدشان را به فلسطين تقديم ميکنند، نوجوان مجروحي که آيات قرآن ميخواند و صحنههاي مشابه، نشاندهنده گوشهاي از صبر و توکل عميق مردم غزه است.

رهبر انقلاب صبوري مردم غزه را بسيار مهم و نشاندهنده شکست دشمن در به تسليم کشاندن فلسطينيها خواندند و تأکيد کردند: همين صبوري و توکل به داد مردم غزه خواهد رسيد و در نهايت آنها را پيروز ميدان خواهد کرد.

حضرت آيتالله خامنهاي بار ديگر ضربه وارد شده در حمله شنبه 15 مهر رزمندگان فلسطيني به رژيم غاصب را تعيينکننده و بيسابقه خواندند و گفتند: با گذشت زمان، غير قابل ترميم بودن آن ضربه کاري، بيشتر در حال آشکار شدن است.

ايشان عزيمت پيدرپي روساي آمريکا و ديگر کشورهاي شرور و ظالم مانند انگليس، فرانسه و آلمان به فلسطين اشغالي را تلاش براي جلوگيري از نابودي رژيم غاصب خواندند و افزودند: اشرار عالم ميبينند که رژيم صهيونيستي براثر ضربه بسيار محکم و تعيينکننده رزمندگان فلسطيني در حال «تلاشي و نابودي» است؛ به همين علت با اين سفرها و ابراز همبستگي و در اختيار گذاشتن اسباب جنايت مانند بمب و ديگر تسليحات، سعي ميکنند رژيم زخمخورده و ازپاافتاده را بهزور سرپا نگهدارند.

رهبر انقلاب با اشاره به نرسيدن زور رژيم غاصب به رزمندگان فلسطيني، گفتند: رزمندگان فلسطيني روحيه و انگيزه و توان و آمادگي خود را براي اقدام حفظ کردهاند و انشاءالله از اين به بعد هم همينگونه خواهد بود و رژيم غاصب بهدليل ناتواني در رويارويي با آنها، در حال گرفتن انتقام از مردم بيدفاع غزه است.

ايشان گفتند: هرکس درباره غزه صحبت ميکند بايد از صبر و اقتدار مردم غزه هم بگويد وگرنه به اين مردم ظلم ميشود.

حضرت آيتالله خامنهاي در نکته مهم ديگري، آمريکا را شريک جرم قطعي جنايتکاران صهيونيست خواندند و تأکيد کردند: دست آمريکاييها تا مرفق به خون کودکان، زنان و ديگر شهيدان غزه آلوده است و در واقع آمريکاييها در حال مديريت اين جنايات هستند.

رهبر انقلاب تکانخوردن وجدان عمومي جهانيان در آمريکا، اروپا و کشورهاي اسلامي و ديگر مناطق جهان را واکنشي در مقابل وسعت و عمق جنايات مکرر رژيم صهيونيستي برشمردند و افزودند: مدعيان آزادي و حقوق بشر در اروپا، تظاهرات به نفع فلسطينيها را ممنوع کردهاند اما مردم، بياعتنا به اين ممنوعيتها، به خيابانها ميآيند و خشم و عصبانيت و ناراحتيِ وجداني خود را فرياد ميزنند و هيچکس هم نخواهد توانست جلوي عکسالعمل ملتها در مقابل وحشيگريهاي صهيونيستها را بگيرد.

ايشان دولتهاي مسلمان را نيز به مراقبت و هوشياري در قضيه فلسطين فراخواندند و گفتند: کشورهاي اسلامي و سخنگويان سياسي نبايد در مقابل فضاسازي غربيها قافيه را ببازند و با تکرار هرغلطي که آنها ميکنند، فلسطينيها را تروريست بنامند. رهبر انقلاب گفتند: آمريکاييها، فلسطينيهاي مدافع خانه و وطن را تروريست مينامند اما آيا رژيم غاصبي که خانه و وطن آنها را اشغال کرده تروريست است يا کسانيکه ميخواهند خانه و کاشانه خود را پس بگيرند؟

حضرت آيتالله خامنهاي در پايان سخنانشان تأکيد کردند: همه بدانند که در اين قضيه و قضاياي آينده، ملت فلسطين پيروز است و دنياي آينده، دنياي فلسطين است نه دنياي رژيم صهيونيستي.

رهبر معظم انقلاب اسلامي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به دستاندرکاران کنگره بزرگداشت شهيدان استان لرستان، جريانسازي فکري و عملي براي انتقال ميراث ارزشمند نسلهاي گذشته به نسل جوان امروز را هدف اصلي کنگرههاي تجليل از شهدا برشمردند.

حضرت آيتالله خامنهاي، «دلاوري و شجاعت» و «رفاقت، صداقت و وفاداري» اقوام لُر را از برجستهترين خصوصيات مردم لرستان و مناطق لُري خواندند و گفتند: تاريخ مردم لر در صد سال اخير، متشکل از بخش مظلوميت و اختناق در دوران پهلوي و بخش ديگر، حماسهسازي، درخشش و ظهور و بروز در دوره جمهوري اسلامي است و براي اينکه جوانها تاريخ خودشان را بدانند، بايد هر دوي اين صفحات تاريخي محفوظ مانده و با هم مقايسه شوند.

ايشان با تأکيد بر جريانسازي فکري و عملي در انتقال ميراث ارزشمند جوان فداکار گذشته به جوان امروز کشور، افزودند: کشور رو به سمت قله است و در اين مسير، هم کار و تلاش زياد نياز دارد و هم خطر زياد است؛ اگر بخواهيم با قدرت اين راه را بپيماييم، بايد از گذشته تاريخي خود استفاده کنيم و ميراث گذشته را به نسلهاي کنوني منتقل کنيم.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.