اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران:

سرکنسولگري ارمنستان در تبريز افتتاح مي‌شود

وزير امور خارجه کشورمان در نشست خبري مشترک با همتاي ارمنستاني خود شرکت کرد.

سرکنسولگري ارمنستان در تبريز افتتاح مي‌شود

حسين اميرعبداللهيان با «آرارات ميرزويان»، وزير امور خارجه ارمنستان ديدار و گفتگو کرد.

پس از اين ديدار دو وزير خارجه در نشست خبري مشترک شرکت کرده و در خصوص نتايج رايزنيها سخن گفتند.

وزير امور خارجه کشورمان در اين نشست خبري در خصوص موضوعات مورد رايزني گفت: ما در آستانه سال جديد ميلادي به همراه همکارانم به تنها کشور همسايه مسيحي خود در ارمنستان سفر کرديم. سال جديد ميلادي را به دولت و ملت و يکايک مسيحيان در ايران و جهان تبريک بگويم.

وي افزود: ما امروز گفتگوهاي بسيار مهمي با وزير خارجه داشتيم، همچنين ديدار با اهميتي را با نخست وزير محترم داشتيم. در اين گفتگوها ابعاد مختلف همکاريها و همچنين نسبت به تحقق صلح در قفقاز و نقشي که ايران ميتواند به عنوان ضامن برعهده بگيرد گفتگو کرديم.

اميرعبداللهيان ادامه داد: تاکيد ميکنم که ايران از تماميت ارضي ارمنستان حمايت ميکند. ايران همواره روابط تاريخي را با ارمنستان داشته و ما هر روز نيرومندتر از روز قبل اين رابطه را حفظ خواهيم کرد. قدرداني ميکنم از همکاري و موافقت ارمنستان براي ايجاد سرکنسولگري ايران در قاپان در سال گذشته که به تسهيل رفت و آمد اتباع ايراني خدماتي را ارائه داد. امروز موافقت تهران را با افتتاح سرکنسولگري ارمنستان در تبريز اعلام کرديم و اميدواريم با حضور همتاي خودم در تبريز شاهد گشايش رسمي آن در تبريز باشيم.

وزير خارجه ايران گفت: ارزيابي ما از توسعه و پيشرفت روابط کاملا مثبت است. رئيس جمهور کشورم و آقاي پاشينيان در تماس تلفني خود توافقات مهمي را در راستاي منافع دو کشور انجام دادند. ما در دولت متعهد هستيم که همکاريها و توافقات را با دقت و سرعت عملياتي کنيم به گونهاي که آثار ان را مردم دو کشور در زندگي خودشان به خوبي مشاهده کنند.

اميرعبداللهيان اظهار داشت: ما از صلح پايدار در قفقاز جنوبي قويا حمايت ميکنيم. در راستاي تقويت مسير ترانزيتي از ابتکار عمل مطرح شده توسط آقاي پاشينيان مبني بر چهارراه صلح استقبال ميکنيم. صلح و ثبات و امنيت ارمنستان همان چيزي است که ايران ميخواهد و تحقق صلح پايدار بدون دخالت قدرتهاي خارجي و از طريق ضامنهاي منطقهاي ميتواند منافعي سرشار براي همه طرفها داشته باشد.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.