اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

رياض ميزبان بازي‌هاي اسلامي 2025 شد

دوازدهمين مجمع عمومي فدراسيون ورزشي کشورهاي اسلامي با حضور محمود خسروي وفا رئيس کميته ملي المپيک،روسا و نمايندگان بيش از 50 کشور عضو در رياض برگزار گرديد.

رياض ميزبان بازي‌هاي اسلامي 2025 شد

در اين نشست اعضاي فدراسيون ورزش هاي همبستگي کشورهاي اسلامي پس از بحث و بررسي هاي لازم شهر رياض عربستان را به عنوان ميزبان ششمين دوره اين بازيها در سال 2025 انتخاب کردند و مصوب شد تا انتخابات فدراسيون همبستگي کشورهاي اسلامي نيز همزمان با اين بازيها برگزار شود.

همچنين در اين نشست تغييراتي در اساسنامه فدراسيون همبستگي کشورهاي اسلامي در زمينه نحوه انتخاب اعضاي هيات اجرايي، انتخاب اعضاي کميسيون ها،شرايط انتخاب ميزبان و برخي موارد ديگر صورت پذيرفت و مورد تاييد و تصويب اعضا قرار گرفت و بودجه سال 2024 اين فدراسيون نسبت به سال 2023 دوبرابر افزايش يافته و دولت عربستان بر پرداخت آن تاييد کرد.

از ديگر تصميمات اين نشست تغيير لوگوي فدراسيون بود که مصوب شد لوگوي فدراسيون ورزش هاي همبستگي کشورهاي اسلامي تغيير کرده و طرح هاي نهايي پيشنهادي براي کشورهاي عضو ارسال و در نهايت پس از تاييد نهايي جايگزين لوگوي قبلي شود.

در اين نشست فرصتي به مسوولان کميته ملي المپيک فلسطين داده شد تا در خصوص جنگ غزه و وضعيت پيش آمده توضيحاتي ارائه دهند که نماينده فلسطين ضمن اشاره به شهادت 77 وررزشکار فلسطيني در حملات ددمنشانه رژيم اشغالگر قدس و زخمي شدن 300 ورزشکار ديگر در اين حملات، خواهان حمايت جامعه ورزش کشور هاي اسلامي از مردم غزه شد تا صداي مظلوميت خواه آنها در عرصه جهاني باشند.

همچنين از سوي مسئولان کشور عربستان پس از خاتمه اين مجمع برخي روسا، مسئولان و نمايندگان کميته هاي ملي المپيک و فدراسيون هاي جهاني در مراسم افتتاحيه» سعودي گيمز» اين کشور که در رشته هاي المپيکي و پارالمپيک برگزار ميشود حضور يافتند.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.