اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

رسوايي مالي نخست وزير انگليس

روزنامه تايمز گزارش داد، نخست وزير انگليس به دليل خريدهاي اعلام نشده لباس براي همسرش ويکتوريا از يک اهداکننده مالي، با تحقيقات مواجه است.

رسوايي مالي نخست وزير انگليس

کر استارمر نخست وزير انگليس به دليل افشا نکردن اين موضوع که يک تاجر مولتي ميليونر و کمک کننده به حزبش لباسهاي گران قيمت براي همسرش خريده، قوانين پارلمان را زير پا گذاشته است. به نوشته اين اين روزنامه، «وحيد علي» يکي از اعضاي مجلس اعيان، مخارج همسر استارمر از جمله مشاور خريد شخصي و لباس، قبل و بعد از نخست وزير شدن استارمر را فراهم کرده است.

به نوشته روزنامه تايمز، دفتر نخست وزيري انگليس از اعلام کل هزينه هدايا به همسر استارمر و همچنين مدتي که ويکتوريا استارمر آنها را دريافت کرده، به روزنامه خودداري کرد.

يک منبع مطلع هم به اين روزنامه گفت که اين اطلاعات بعدا منتشر خواهد شد.

تايمز همچنين اشاره کرد که اين عضو مجلس اعيان انگيس که قبلا رياست هيات مديره فروشگاه پوشاک Asos را بر عهده داشت، بزرگترين اهداکننده شخصي استارمر بوده است.

وحيد علي در سال جاري ميلادي لباس و عينک به ارزش بيش از 18000 پوند انگليس به نخست وزير انگليس داده و همچنين 20000 پوند براي مسکن استارمر در دوره انتخابات و به همين ميزان براي هزينههاي دفتر نخست وزيري اختصاص داده است.

اين روزنامه در ادامه تاکيد کرد که از زمان روي کار آمدن استارمر، وحيد علي نفوذ گستردهاي در محافل حاکم انگليس به دست آورده که اکثر وزراي دولت از آن بي بهرهاند.

اين عضو مجلس اعيان انگليس در طي 20 سال، تقريبا يک ميليون پوند به حزب کارگر اهدا کرده که از اين ميزان، 500 هزار پوند آن از 2020 بوده است

به نوشته اين روزنامه، سياستمداران و بازرگانان انگليسي مرتبا گردهم آييهايي در خانه اين قانونگذار ميليونر انگليسي دارند.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.