اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

رزمايش چين و بلاروس نزديک مرز لهستان

وزارت دفاع بلاروس در تلگرام و از قول رئيس فرماندهي عمليات ويژه بلاروس اعلام کرد که اين رزمايش مشترک با نيروهاي ارتش چين در نزديک مرز لهستان در حال برگزاري است.

رزمايش چين و بلاروس نزديک مرز لهستان

به نقل از خبرگزاري رويترز، ژنرال «واديم دنيسنکو» رئيس فرماندهي عمليات ويژه بلاروس همچنين اعلام کرد که اين رزمايش با نام «حمله شاهين» تا 19 ژوئيه ادامه دارد و شامل رزمايش زميني در نزديکي شهر «برست» است.

برست در جنوب غرب بلاروس و نزديک مرز با لهستان قرار گرفته است.

سران 32 کشور عضو ناتو در واشنگتن هستند تا به بررسي حمايتهاي بيشتر نظامي و مالي از اوکراين بپردازند و اين موضوعات در دستور کارشان قرار دارد.

وزارت دفاع بلاروس همچنين در بيانيه خود اعلام کرد، به عنوان بخشي از «مانورهاي ضد تروريستي»، پرسنل نظامي بلاروسي و چين مسائل فرود شبانه، غلبه بر موانع آبي و انجام عمليات در يک منطقه پرجمعيت را بررسي خواهند کرد.

اين وزارتخانه همچنين مجموعهاي از عکسها را در تلگرام منتشر کرد که نشان ميدهد نيروهاي چيني همين اواخر در حال پياده شدن از هواپيما و تخليه تجهيزات هستند. در پستهاي روز دوشنبه در تلگرام، سربازان در حال رژه در يک زمين تمرين هستند. مشخص نيست که چه تعداد نيرو در اين رزمايش شرکت دارند.

وزارت دفاع چين نيز در بيانيه خود اعلام کرد، بلاروس يک مراسم خوشامدگويي براي نيروهاي چيني که ششم ژوئيه وارد اين کشور شدند، برگزار کرد.

اين وزارتخانه در بيانيه خود آورده است: «هدف از برگزاري اين رزمايش مشترک تقويت ظرفيتهاي همکاري نيروهاي شرکت کننده و تعميق همکاريهاي عملي بين ارتشهاي دو کشور است.»

وزارت دفاع بلاروس در پست ديگري در تلگرام اعلام کرد که اندازه نيروهاي ناتو در مرز با بلاروس به سرعت در حال گسترش است که اين رويه ميتواند باعث تنش بيشتر در منطقه شود.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.