اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

امام جمعه موقت تبريز:

راه شهداي خدمت مشارکت مردم در انتخابات است

امام جمعه موقت تبريز گفت: براي تداوم راه شهداي خدمت اصل بر مشارکت مردم در انتخابات بوده و بايد بهترين دولت از ديد مردم تشکيل يابد.

راه شهداي خدمت مشارکت مردم در انتخابات است

حجتالاسلام والمسلمين احمد مطهرياصل در جلسه هم انديشي انتخاباتي که با حضور علماي شاخص آذربايجان شرقي برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به مدت زمان کم باقيمانده به برگزاري انتخابات، نظر اصلي ما، ارتقاي مشارکت مردم در انتخابات است.

وي ادامه داد: فضاي معنوي که پس از شهادت شهداي عزيز خدمت در بين مردم حاکم بوده و ديد مردم را براي انتخاب مسئول اصلح خود گشوده است بايد حفظ شود تا با همراهي يکديگر بتوانيم به حضور حداکثري مردم در انتخابات برسيم.

مردم براي شهداي خدمت سنگ تمام گذاشتند

حجت الاسلام علي فقيه، رئيس دفتر نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي نيز با اشاره به حضور باشکوه مردم در مراسم تشييع، تدفين و بزرگداشت شهداي خدمت، اظهار کرد: مردم با حضور خود سنگ تمام گذاشتند و اميدواريم که توانسته باشيم ديني که براي بدرقه اين عزيزان بر گردن ما بوده را ادا کردهباشيم.

وي با اشاره به آشنايي و رفاقت 45 ساله خود با شهيد آيت الله آل هاشم، امام جمعه فقيد تبريز، گفت: در اين سالها قدم به قدم با ايشان زندگي کردهام. خلا نبودشان برايمان بسيار سنگين است. وجود آن شهيد بزرگوار ، اعتبار و ارزشي براي روحانيت و جامعه ما بود و راي حداکثري که مردم استان در انتخابات خبرگان رهبري به ايشان دادند، بر اين ارزش افزود.

وي با بيان اينکه تلاش ميکنيم تا فعاليتهاي دفتر و بيت نماينده ولي فقيه در استان به قوت خود حفظ شود و خللي در برگزاري برنامهها ايجاد نشود، گفت: نظراتي که در اين جلسه مطرح ميشوند، جمع بندي و استفاده خواهد شد و اين جلسه هم انديشي در آينده ادامه دار خواهد بود.

حجت الاسلام حسين ايماني، رئيس شوراي وحدت آذربايجان شرقي نيز با دعوت نيروهاي انقلابي براي وحدت و مدنظر قرار دادن ويژگيهاي شهيد جمهور براي انتخاب بهترين گزينه رياست جمهوري، گفت: نيروهاي انقلابي امروز بيش از پيش به کنار هم بودن و وحدت نياز دارند.

وي همچنين خاطر نشان کرد: بايد از ورود به حواشي اجتناب کرد.

حجت الاسلام عبدالرحيم سرايي، مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه عاشورا نيز شناسايي عوامل پيشران و تقويت کننده انتخابات پيش رو و پديد آمدن فضاي عاطفي مثبت و همدلي پس از شهادت و فراهم کردن زمينه بهره گيري از آن براي برگزاري باشکوه انتخابات را از جمله نکات قابل توجه دانست و گفت: بايد فضاي انتخاباتي در محافل روستاها و شهرهاي استان تا روز انتخابات داغ نگه داشته شود.

وي، افزايش اعتبار کشور در سطح داخلي و خارجي پس از عمليات وعده صادق، امکان افزايش اميد و جلب اعتماد جامعه براي رفع مشکلات با بازخواني پروژه عملکرد شهيد جمهور، امکان ترميم بي اعتمادي نسبت به کارگزاران و مسئولان با روايت و تصويرسازي از شهيد جمهور را از جمله ظرفيتهاي موجود دانست که نياز به توجه دارند.

سرايي براي بهبود اين چالشها در شرايط فعلي نيز گفت: قرارگاههاي جهاد تبيين براي سياست گذاري، هماهنگي و نظارت راهبردي انتخابات پيش رو بايد در استان شکل بگيرد و نهضتهاي روشنگري برنامه ريزي و اجرا شوند.

وي همچنين به مشکل ضعف در توليد محتوا در بستر فضاي مجازي اشاره کرد.

حجت الاسلام حسين نوبري از اساتيد حوزه و دانشگاه نيز گفت: انتظار از علما و روحانيون، عمل به وظيفه تبيين در مقابله با دشمن و جلوگيري از سواستفاده تبليغاتي است که از الان شروع کردهاند.

وي بر لزوم تبيين مواردي چون حضور در انتخابات نشانه پشتوانه نظام جمهوري اسلامي، احساس مسئوليت مردم در اداي دين شرعي و قانوني، مردمي بودن نظام و عزت و سربلندي کشور به دنبال شرکت مردم در انتخابات تاکيد کرد.

در اين جلسه تعدادي از روحانيون و علماي استان به بيان نقطه نظرات خود پرداختند و پيشنهاداتي براي عملي ساخت جهاد تبيين براي انتخابات پيش رو ارائه دادند.

اين جلسه، نخستين جلسه رسمي دفتر نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي است که پس از شهادت شهداي خدمت و شهادت آيت الله آل هاشم، نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز برگزار شد.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.