اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح مطرح کرد؛

دفاع مقدس يک مبدا تاريخ ساز براي ملت ايران است

همايش تخصصي دفاع مقدس و تأثيرات آن بر امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران با حضور سرلشکر محمد باقري رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح، سرلشکر سيد رحيم صفوي مشاور عالي فرماندهي کل قوا، سردار علي عراقي در سازمان صنايع دفاع برگزار شد.

دفاع مقدس يک مبدا تاريخ ساز براي ملت ايران است

سرلشکر محمد باقري با اشاره به اهميت بزرگداشت دفاع مقدس گفت: استکبار جهاني بعد از چندين اقدام که به جايي نرسيد تصميم به تهاجم نظامي به ايران را گرفتند که در اين ميان رژيم بعث عراق که فکر ميکرد بتواند بخشهايي از خوزستان و غرب کشورت تصرف کرده و در مرحله بعد انقلاب اسلامي را ساقط کرده و بر کل ايران حاکم شود انتخاب شد.

وي ادامه داد: ملت ايران که با تازگي انقلاب کرده بودند و در گير مسائل مختلف داخلي و ارتش هم که رأس خود را از دست داده و فرماندهان ان هم تجربه جنگ را نداشتند و سپاه هم تازه تأسيس شده و در گير مسائل داخلي کشور بود، همچنين ارتش پشتيباني تجهيزاتي خود را از دست داده بود و استکبار جهاني فکر ميکرد که اين ارتش و ملت نميتوانند در يک جنگ تمام عيار مقاومت کند.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح با اشاره تشريح تاريخي شرايط منطقه و جهان و جدا شدن قسمتهاي مختلف کشور از جمله بحرين و اروند و ديگر مناطق در پيش از انقلاب اسلامي گفت: دشمن فکر ميکرد با توجه به سابقه تاريخي در 200 سال گذشته و جدا شدن قسمتهاي مختلف کشور ميتواند با جنگ به اهداف خود برسد به همين دليل رژيم بعث حمايت سياسي، اقتصادي و بين المللي را داشت و با پول کشورهاي خليج فارس و با حمايت تسليحاتي وارد جنگ با ايران شد اما ملت ايران با رهبري امام خميني ره ورق را برگرداند.

وي ادامه داد: امروز که به عقب نگاه ميکنيم ميبينيم آن رژيمي که به ايران حمله کرد و حاميانش چه وضعيتي دارد و ملت ما امروز چه وضعيتي دارد، دفاع مقدس و ايستادگي و مقاومت ملت ايران نگاههاي جهاني را به ايران تغيير داد، دفاع مقدس يک مبدا تاريخ ساز براي ملت ايران است و اين وظيفه ما بازماندگان است که اين واقعيتها را براي نسل جديد تبيين کنيم تا بدانند چه گنجينه عظيمي دارند و مشکلات امروز که در برابر مشکلات ابتداي انقلاب چيزي نيست را چگونه ميتوانند پشت سر بگذارند.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح با برشمردن دستاوردهاي دفاع مقدس گفت: دستاوردهاي دفاع مقدس در همه ابعاد سياسي، اقتصادي و نظامي قابل توجه است. به همين نحو قدرت پهپادي ما گسترش پيدا کرد و امروز به قدرت بزرگ پهپادي تبديل شديم که تنه به تنه قدرتهاي بزرگ جهان ميزند.

سردار باقري اظهار داشت: ما مفاهيم راهبردي دفاعي را در جنگ به صورت عملي درک کرديم. اهميت بازدارندگي دفاعي را در جنگ با گوشت و پوستمان درک کرديم و فهميديم که بايد مراقبت کنيم تا اين بازدارندگي آسيب نبيند. اصول جنگ مانند غافلگيري را در دفاع مقدس آموختيم و ياد گرفتيم روش کارآمد مديريت و فرماندهي چيست. ما ياد گرفتيم که اگر فرمانده خودش در ميدان نباشد کاري پيش نميرود.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: دفاع مقدس موجب استحکام و بازدارندگي براي ملت ايران شد. اين دستاورد بزرگي است. اگر ملتي ميخواهد اقتصاد و فرهنگ خود را شکوفا کند، اينها نياز به چتر امنيت راهبردي دارد که نامش بازدارندگي است که اين دستاورد در دفاع مقدس حاصل شد. دفاع مقدس روحيهاي به ملت ما داد که در برابر تهاجم بزرگي مانند حمله عراق به ايران توانست با اتکا به قدرت خود و توکل به خدا بر اين مشکل بزرگ غلبه کند و امروز ميتواند در سايه امنيت حاصل از آن به پيش برود.

سردار باقري تشکيل جبهه مقاومت را يکي از دستاوردهاي دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: رژيم صهيونيستي شعار از نيل تا فرات فراموشش نشده است. هنگامي که عمليات بيت المقدس ما تمام شد، تهاجم اسرائيل به لبنان پيش آمد اما سپاه پاسداران پايههاي حزب الله و مقاومت در فلسطين را گسترش داد. امروز رژيم صهيونيستي به جايي رسيده که رهبرانشان ميگويند توسعه مقاومت و مظلومان فلسطيني آنها را به مشکل اساسي دچار کرده و در مورد زمان پايان خود صحبت ميکنند.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح خاطرنشان کرد: محور مقاومت امروز نيازي به ما ندارند خودشان تسليحات خودشان را توليد ميکنند و دريايي از توانمندي در آنجا وجود دارد.

رييس ستاد کل نيروهاي مسلح در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه روش فرماندهي موفق را در جنگ تحميلي فرا گرفتيم افزود: ما در دفاع مقدس دستاوردي که در حوزه امنيتي و نظامي داريم اين است که دفاع مقدس موجب دست يابي به بازدارندگي براي کشور شد و ما اگر ميخواهيم اقتصاد، کارخانه، مدرسه و رفاه داشته باشيم همه اينها به چتر اميني نياز دارد که آن چتر بازدارندگي است.

سرلشکر باقري گفت: دفاع مقدس چنان اعتماد به نفسي به ملت ما داد که وقتي توانستيد بر جنگ تحميلي با آن ابعاد پيروز شديد بر ديگر مشکلات هم ميتوانيد برتري يابد.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.