اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

وزير بهداشت عنوان کرد؛

درمان رايگان کودکان زير 7 سال در شوراي عالي بيمه تصويب شد

وزير بهداشت، از تصويب درمان رايگان کودکان زير 7 سال در شوراي عالي بيمه سلامت خبر داد.

درمان رايگان کودکان زير 7 سال در شوراي عالي بيمه تصويب شد

بهرام عيناللهي، در گفتوگوي ويژه خبري، به تشريح دستاوردهاي پويش ملي سلامت پرداخت.

پويش ملي سلامت از 20 آبان 1402 شروع شد و بعد از 70 روز فعاليت، 30 دي ماه به پايان رسيد.

طبق اعلام وزارت بهداشت، حدود 46 ميليون نفر در اين پويش ملي در سراسر کشور مشارکت داشتند که هدف آن، غربالگري دو بيماري پرفشاري خون و ديابت، بين افراد بالاي 18 سال بود. ضمن اينکه، بيشترين آمار شرکت کننده در اين پويش مربوط به گروه سني 35 تا 40 سال بوده است.

وزير بهداشت در همين راستا، گفت: پويش قبلي حدود 26 ميليون نفر سال 97 قبل از کرونا انجام شد که فقط فشارخون اندازه گيري شد، ولي در اين پويش تقريباً 19 ميليون نفر بيشتر از آن مشارکت کردند.

وي افزود: براي اجراي اين پويش، حدود 70 هزار نفر همکاري کردند و نزديک به 15 هزار خانه بهداشت و حدود 14 هزار مرکز جامع سلامت در کشور، درگير اين پويش شدند.

عين اللهي ادامه داد: در اين پويش حدود 46 ميليون نفر مراجعه داشتند و 335 هزار نفر هم از طريق خود اظهاري در سامانه مشارکت کردند. هدف ما اين بود که 70 درصد از افراد بالاي 18 سال را بتوانيم غربالگري کنيم که تا توانستيم به 72 درصد برسيم.

وزير بهداشت، جمعيت بالاي 18 سال را در کشور 55 ميليون نفر اعلام کرد.

وي افزود: حدود 10 ميليون نفر مشکوک به فشارخون بالا و سه ميليون نفر هم مشکوک به ديابت هستند که وضعيت اينها را بايد مرتب پيگيري کنيم.

وزير بهداشت گفت: يک کار جديدي که در کشور انجام شده بحث مراقبين بهداشت است، ما افرادي را به عنوان مراقب بهداشت به استخدام در آورديم افرادي که کارشان فقط بهداشت است و اينها مرتباً پيگيري خواهند کرد که مردم دچار مشکل نشوند.

عين اللهي، در پايان اين گفتوگو از مصوبه شوراي عالي بيمه سلامت براي درمان رايگان کودکان زير 7 سال در مراکز دولتي خبر داد.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.