مديرکل دفتر فني، حملونقل و ترافيک استانداري آذربايجانشرقي گفت: 56 درصد خودروهاي شخصي در تبريز بهصورت تکسرنشين، 32 درصد دو سرنشين و 12 درصد با سه سرنشين يا بيشتر تردد ميکنند.
بابک رضيمنش در جلسه شوراي هماهنگي ترافيک استان اظهار کرد: طرح جامع حملونقل تبريز يکي از پروژههاي راهبردي مديريت شهري است که با هدف تحليل وضعيت موجود، پيشبيني تقاضاي سفر و تدوين چشمانداز ترافيکي شهر در افقهاي مختلف برنامهريزي در حال اجراست.
وي افزود: اين مطالعات در قالب قرارداد ميان شهرداري تبريز و دانشگاه تربيت مدرس تهران انجام ميشود و تاکنون دو فصل نخست آن شامل گردآوري دادههاي پايه، بررسي اطلاعات فرادست و اجراي آماربرداريهاي مبدا ـ مقصد، شمارش حجم ترافيک، سرنشينسنجي و پايش عملکرد حملونقل همگاني به پايان رسيده است.
مديرکل دفتر فني، حملونقل و ترافيک استانداري آذربايجان شرقي تصريح کرد: بهطور متوسط هر شهروند تبريزي 1.92 سفر در روز دارد که بخش قابل توجهي از سفرهاي درونشهري خودرومحور بوده و نتايج اوليه مطالعات نشان ميدهد سهم سواري شخصي بيشترين سهم از سفرهاي شهري در تبريز است.
وي تصريح کرد: 56 درصد خودروهاي شخصي بهصورت تک سرنشين، 32 درصد دو سرنشين و 12 درصد با سه سرنشين يا بيشتر تردد ميکنند.
رضيمنش ادامه داد: با تأييد مرحله دوم مطالعات از سوي شوراي هماهنگي ترافيک استان، وارد مرحله سوم طرح يعني فاز مدلسازي کلان ترافيکي و انتخاب نرمافزار شبيهسازي شدهايم.
وي گفت: در اين مرحله، دادههاي ميداني شامل ماتريسهاي مبدا- مقصد، اهداف سفر و الگوهاي انتخاب وسيله نقليه و مسيرهاي حرکتي شهروندان در نرمافزارهاي تخصصي مدلسازي از جمله VISUM وارد ميشود تا جريان واقعي ترافيک در شبکه معابر شبيهسازي شود.
اظهار نظر 0
روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.