اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

درآمد نفتي روسيه 50 درصد افزايش يافت

درآمدهاي نفتي روسيه در ماه مه نسبت به سال گذشته، تقريبا 50 درصد افزايش يافت زيرا اين کشور توانست تحريمها را دور بزند و نفت خام خود را به قيمت بالاتري به فروش برساند.

درآمد نفتي روسيه 50 درصد افزايش يافت

محاسبات بلومبرگ نشان داد مالياتهاي مربوط به نفت در ماه مه، به 632.5 ميليارد روبل (7.1 ميليارد دلار) رسيد و کل درآمد نفت و گاز با افزايش 39 درصدي، به 793.7 ميليارد روبل بالغ شد. روسيه در ماه ميلادي گذشته، 74.98 دلار براي هر بشکه نفت اورال خود دريافت کرد که در مقايسه با 58.63 دلار در سال ميلادي گذشته، بالاتر بود.

آمريکا و متحدانش با اجراي مکانيزم سقف قيمت، تلاش کرده اند ورود دلارهاي نفتي به روسيه را از طريق محدود کردن دسترسي اين کشور به خدمات کشتيراني و بيمه غربي، کاهش دهند و در عين حال نفت روسيه را در بازار جهاني حفظ کنند. در مقابل، مسکو با استفاده از ناوگان گسترده اي از نفتکشها و فروش نفت خود به مشتريان آسيايي، تلاش کرده است تحريمهاي غرب را دور بزند.

با اين حال، درآمدهاي بودجه روسيه از نفت و گاز در ماه مه، بيش از 35 درصد کاهش يافت. طبق گزارش بلومبرگ، ماليات بر مبناي سود در روسيه، چهار بار در سال، در ماههاي مارس، آوريل، ژوئيه و اکتبر پرداخت ميشود. اگر دولت روسيه، حدود 202 ميليارد روبل به شرکتها براي جبران بخشي از تفاوت قيمت سوخت در داخل و خارج از کشور پرداخت نميکرد، درآمدهاي نفتي روسيه در ماه ميلادي گذشته ميتوانست حتياز اين هم بيشتر باشد.

مسکو انتظارات خود را براي درآمدهاي مالياتي نفت در سال ميلادي جاري تعديل کرده است و اکنون پيش بيني ميکند به جاي 11.5 تريليون روبل، حدود 10.99 تريليون روبل درآمد از ماليات نفت کسب کند.

بر اساس گزارش اويل پرايس، اين بازنگري نزولي در حالي صورت ميگيرد که کرملين پيشبيني ميکند در سال جاري، قيمتهاي کمتري براي نفت خام و گاز طبيعي دريافت خواهد کرد. انتظار ميرود قيمت نفت روسيه در سال 2024، در سطح 65 دلار در هر بشکه معامله شود و قيمت گاز طبيعي، به 252.80 دلار در هر هزار متر مکعب برسد که 6 درصد کمتر از پيشبينيهاي قبلي است.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.