اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

فرمانده مرزباني فراجا خبر داد:

خنثي شدن 4000 عمليات تروريستي در نقطه صفر مرزي کشور

فرمانده مرزباني گفت: از ابتداي سال تا کنون بيش از 4 هزار عمليات تروريستي در نقاط صفر مرزي خنثي شده است.

خنثي شدن 4000 عمليات تروريستي در نقطه صفر مرزي کشور

سردار احمدعلي گودرزي در نشست با اصحاب رسانه با بيان اينکه 3 ميليون و 500 هزار مرزنشين در کشور داريم، اظهار کرد: 50 درصد پشتيباني مرزنشينان نسبت به ايجاد امنيت افزايش پيدا کرده است.

وي با بيان اينکه توان و آمادگي عملياتي مرزباني ارتقا پيدا کرده است، گفت: در سه مرحله تجهيزاتي توان رصد و حرکتي مرزبانان را ارتقا دادهايم، به عنوان مثال از پهپادها در پايش مرزهاي زميني و آبي استفاده کردهايم.

گودرزي گفت: مرکز آموزش تفنگدار دريايي را براي نخستين بار افتتاح کردهايم تا ناخداها و ملوانان شناورها آموزشهاي لازم را ببينند.

فرمانده مرزباني بيان کرد: قرار است تا برجکها و پاسگاهها به فيبر نوري، انواع پرندهها و ديگر تجهيزات رصدي مجهز شوند.

وي با بيان اينکه در اکثر پاسگاه برقکشي انجام شده است، گفت: طرح خوشايندسازي محيط خدمت در 600 واحد مرزي اجرا شده است تا هم محيط خدمت براي مرزنشينان خوشايند شود و هم اقتدار مرزبانان بالاتر رود.

گودرزي با بيان اينکه 610 کيلومتر از جادههاي مرزي مرمت و بازسازي شده است، گفت: تعداد زيادي رادار در دريا و سيستمهاي الکترونيکي ايجاد کرديم تا قبل از اينکه حريف به مرزهاي ايران ورود کند شناسايي و رهگيري شود.

فرمانده مرزباني گفت: تلاش داريم تا دوربينهاي اپتيکي را در داخل کشور توليد کنيم و براي تجهيزات مرزي به توان داخلي تکيه کنيم و تا جايي که امکان داشته باشد تجهيزاتي از خارج از کشور وارد نکنيم.

وي با بيان اينکه مرزبانان تلاش دارند تا محيطي امن براي فعاليت سرمايهگذاران ايجاد کنند، خاطرنشان کرد: در ظرف 2 ماه که به سامانه وزارت نفت متصل شديم از قاچاق بيش از 27 ميليون سوخت جلوگيري شد.

گودرزي با بيان اينکه در سال جاري توقيف محمولههاي قاچاق در اولويت مرزبانان بوده است، گفت: از ابتداي سال تا کنون رشد 95 درصدي توقيف شناورهاي فاقد هويت و رشد 11 درصدي شناسايي شناورهاي خارجي را شاهد بوديم.

فرمانده مرزباني بيان کرد: در گذشته هر مرز نشين بايد حضوري براي دريافت «پروانه گذر» مراجعه ميکرد که امسال اين امکان را در سامانه «پليس من» ايجاد کرديم و ديگر نيازي به مراجعه حضوري نيست.

وي ادامه داد: مرزباني امسال 21 هزار ميليارد تومان کالاي قاچاق کشف و توقيف و 13 هزار و 529 پرونده قاچاق را براي اين کالاها تشکيل دادند؛ همچنين 27 هزار و 577 فقره پرونده اقتصادي را مرزبانان به محاکم قضايي ارجاع داده اند.

گودرزي گفت: تعداد زيادي از گروهکها تلاش کردند به مرزهاي ايران نزديک شوند که مرزبانان به آنها اجازه عرض اندام ندادند و تعداد زيادي سلاح و مهمات، جليقه انتحاري و ريموت بمب کشف شده است.

به گفته فرمانده مرزباني بيش از 26 هزار تلفن همراه سرقتي و بيش از 200 خودروي سرقتي در مرزها کشف و ضبط شده است.

وي به عملکرد مرزبانان در حوزه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: 5 ميليون و 700 هزار انواع مواد محترقه و بيش از 70 تن انواع مواد مخدر کشف شده است که نسبت به سال گذشته کشف مواد مخدر 24 درصد افزايش داشته است.

وي با بيان اينکه اين 70 تن مواد مخدر اغلب با درگيري مسلحانه کشف شده است، تصريح کرد: 718 نفر قاچاقچي مواد مخدر دستگير و 32 نفر از اشرار به هلاکت رسيدند.

گودرزي با بيان اينکه 31 ميليون ليتر قاچاق کشف شده که نسبت به سال گذشته 3 درصد افزايش داشته است، گفت: 125 ميليون نخ انواع سيگار کشف شده است که نسبت به سال گذشته 35 درصد افزايش داشته کشف داشتهام.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.