اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

خسارت 9 هزار ميليارد ريالي تگرگ و سيل در آذربايجان‌شرقي

مديرکل مديريت بحران استانداري آذربايجان‌شرقي گفت: بر اساس گزارش‌هاي کارشناسان، بارش‌ تگرگ و جاري شدن سيل در هفته گذشته 9 هزار ميليارد ريال به واحدهاي مسکوني و زراعي اين استان خسارت وارد کرد.

خسارت 9 هزار ميليارد ريالي تگرگ و سيل در آذربايجان‌شرقي

مجيد فرشي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اعلام کرد: به دنبال جاري شدن سيل در سراب و روستاهاي اين شهرستان، 200 منزل مسکوني، مغازه تجاري و ساختمان اداري داخل محدوده شهر آسيب ديد.

وي اظهار کرد: جاري شدن سيل و بارش تگرگ موجب بروز خسارت به 100 هکتار از اراضي کشاورزي به ويژه زيرکشت محصولات سيب زميني، لوبيا، جو و گندم اين شهرستان شد.

مديرکل مديريت بحران استانداري آذربايجانشرقي ميزان خسارت وارده به واحدهاي مسکوني و اراضي کشاورزي سراب را يک هزار ميليارد ريال اعلام کرد و گفت: بارش تگرگ و جاري شدن سيل در بستان آباد نيز موجب خسارت چهار هزار ميليارد ريالي به بيش از چهار هزار هکتار از باغات و اراضي کشاورزي اين شهرستان شد.

فرشي ادامه داد: سيل در خداآفرين نيز به تعدادي از منازل مسکوني روستايي، پل ها و راه هاي ارتباطي و اراضي کشاورزي به ويژه مزارع پنبه، برنج و گندم اين شهرستان خسارت وارد کرد.

وي ميزان خسارت وارد شده به شهرستان خداآفرين را چهار هزار ميليارد ريال اعلام کرد و يادآور شد: با توجه به اينکه منازل مسکوني داراي بيمه خسارت هستند، مالکان منازل خسارت ديده مي توانند گزارش خسارت وارده را به فرمانداري ها و بخشداري ها ارايه کنند.

فرشي افزود: جبران خسارت وارد شده به اراضي کشاورزي و باغي آذربايجان شرقي نيز از طريق صندوق بيمه کشاورزي و مصوبه هيات وزيران براي پرداخت بلاعوض به کشاورزان خسارت ديده، از سوي مديران ارشد استان پيگيري مي شود.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.