اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

خسارت 400 ميليارد ريالي سيل در روستاهاي اهر

فرماندار شهرستان اهر از خسارت 400 ميليارد ريالي سيل اخير در مناطق روستايي اين شهرستان خبر داد.

خسارت 400 ميليارد ريالي سيل در روستاهاي اهر

ابوالفضل غنيزاده در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در پي بارشهاي شديد چند روز اخير که موجب وقوع سيل در برخي از مناطق روستايي شهرستان اهر شد، متاسفانه طبق برآوردها مبلغ 400 ميليارد ريال خسارت به واحدهاي مسکوني، دامي، راههاي ارتباطي، اراضي کشاورزي و زيرساختهاي 15 روستاي اين شهرستان وارد شده است.

وي، ميزان برآورد خسارت اين سيل در روستاهاي شهرستان اهر را شامل، خسارت 50 درصدي به 15 واحد مسکوني، تخريب 5 واحد اماکن دامي و تخريب معابر روستاهاي ساريسولي، ستوت، کقالق و نقارهکوب جديد و همچنين خسارت 130 ميليارد ريالي به 330 هکتار از اراضي زراعي، 127 هکتار از باغات و زيرساختها و ادوات کشاورزي برشمرد.

وي گفت: در جريان سيل اخير در روستاهاي اهر علاوه بر خسارت به 91 راس دام سبک و سنگين، 55 کيلومتر از جادههاي بينمزارع باعث خسارت بيش از 20 ميليارد ريالي به زيرساختهاي تامين آب شرب روستاهاي نقارهکوب جديد، چولقشلاقي، بالليقشلاق، ساريسولي، کقالق، دوشتور، ستوت، دميرتپه و نقدوز اين شهرستان شد.

غنيزاده با اشاره به خسارت 75 ميليارد ريالي سيل به حوزه راهداري اهر، افزود: در اين حادثه 51 کيلومتر از راههاي روستايي خاکي، شني و آسفالته و پُلها در روستاهاي قشلاق ذاخر، شيشه و کقالق اين شهرستان تخريب شدند.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.