اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران:

تيم ملي مي‌تواند به مراحل بالاي جام‌جهاني صعود کند

سرمربي تيم ملي فوتبال پس از پيروزي برابر امارات در مرحله انتخابي جام‌جهاني، منتقدان را سهم‌خواه دانست.

تيم ملي مي‌تواند به مراحل بالاي جام‌جهاني صعود کند

امير قلعهنويي، سرمربي تيم ملي فوتبال در نشست خبري پس از پيروزي يک بر صفر ايران مقابل امارات در هفته دوم مرحله سوم انتخابي جامجهاني 2016 گفت: به سرمربي امارات و به فوتبال بابت اين بازي زيبا تبريک ميگويم و به نظرم نزديک بود تنبيه شويم. مسابقهاي که ميتوانست با اختلاف سه يا چهار گل به نفع ما تمام شود، نزديک بود به تساوي ختم شود.اميد گل ما 1.61 و اميد گل امارات 0.21 بود. البته مالکيت توپ و ميدان هم 60 درصد به 40 درصد به نفع امارات بود.

وي افزود: فوتبال بابرنامهاي بازي کرديم. نقاط قوت امارات مقابل قطر را آناليز کرده بوديم و تا حدي بستيم. روي نقاط ضعف اين تيم هم به گل رسيديم و ميتوانستيم گلهاي بيشتري بزنيم. امارات چند سالي بود که تيمي به اين شادابي نداشت.

سرمربي تيم ملي فوتبال تصريح کرد: علاوه بر اينکه بايد از بازيکنانم تشکر کنم، بايد از آنها گلايه داشته باشم که از موقعيتهاي بالاي 90 درصد استفاده نکردند.

قلعهنويي تصريح کرد: فوتبال گاهي شما را تنبيه ميکند که امشب خدا را شکر تنبيه نشديم. ما دو ايراد داريم؛ يکي اينکه جلوي زمين توپ لو ميدهيم و ديگري اينکه فرصتهاي بالاي 90 درصد را تبديل به گل نميکنيم.

قلعهنويي درباره عملکرد تيم ملي نسبت به بازي قبل، يادآور شد: از طرفداران تيم ملي تشکر ميکنم که سنگ تمام گذاشتند و با اينکه کمتر از اماراتيها بودند، کم نياوردند. ما برنامهاي بدون سردار آزمون داشتيم که در پرس تيمي اعمال کرديم؛ بهويژه روي هافبکهاي امارات. بازيکن شماره 8 اين تيم (طحنون الزعابي) کلاس بالايي دارد و به يک بازيکن مأموريت داديم که او را از بازي خارج کند.

سرمربي تيم ملي فوتبال با اشاره به شرايط سه مليپوش کشورمان بيان کرد: يک ماه تا بازي بعدي زمان داريم. اميدوارم عزتاللهي، قدوس و جهانبخش که از شرايط مسابقه دور بودند يا تيم نداشتند، به شرايط بازي بازگردند. کشورهاي آسيايي روي فوتبال سرمايهگذاري کردهاند و به هم نزديک شدهاند.

وي افزود:شرايط ما در ديدار بعدي بهتر خواهد بود. قدوس و جهانبخش طي يک ماه آينده تيم خود را انتخاب کرده و به ما بيشتر کمک ميکنند.

قلعهنويي درباره برنامه بعدي تيم ملي اظهار داشت: اجازه بدهيد 10 روز استراحت کنيم و چند هفته از ليگ برتر و ليگ نخبگان آسيا را ببينيم. از ميزباني امارات تشکر ميکنم و اميدوارم ميزبان خيلي خوبي براي آنها باشيم. ايران و امارات کشورهاي برادر، همسايه و مسلمان هستند که روابط خيلي خوبي داشتهاند. فوتبال ميتواند پل ارتباطي خوبي بين دو ملت باشد.

قلعهنويي در مورد انتقادات از عملکرد تيم ملي برابر قرقيزستان اظهار داشت: انتقاد خوب است و باعث پيشرفت انسان ميشود، اما برخيها حُب و بغض دارند و حرف آنها را از انتقاد جدا ميکنيم. ما تيمي باکيفيت هستيم که ميخواهيم روي زمين بازي کنيم و امروز نشان داديم چقدر در عمق دفاع حريف موقعيت ساختيم.

سرمربي تيم ملي فوتبال با تمجيد از عملکرد ايران عنوان کرد: کسب شش امتياز و ثبت دو کلينشيت آمار بسيار خوبي است، اما توقع بيشتري دارم. بازيکنان ما ميتوانند در سطح بالاتري بازي کنند.

وي ادامه داد:ايران از قديم يکي از قطبهاي بزرگ فوتبال آسيا بوده و مردم توقع بالايي از تيم ملي دارند. اين مسئله باعث ايجاد فشار ميشود، اما سبب ميشود تلاشمان را بيشتر کنيم و با بازيها و نتايج خوب باعث شادي مردم شويم.

قلعهنويي با حمله به منتقدان گفت: انتقاداتي هم وجود دارد که سهمخواهي محسوب ميشود. افرادي که چنين صحبتهايي را مطرح ميکنند، دنبال سهمخواهي هستند. ما از جنبههاي زيادي در شرايط خوبي نبوديم، اما شش امتياز گرفتيم و دو کلينشيت داشتيم.

وي گفت: برخي از اين اتفاق ناراحت ميشوند، اما شادي هواداران ايران براي ما مهم است.هدف بازيکنان اين است که بازي به بازي بهتر شوند و اهداف بزرگي دارند. تيم ملي ميتواند در جام جهاني، به مراحل بالاتر صعود کند و اين توان در بازيکنان ايران است.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.