اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

رهبر معظم انقلاب اسلامي:

توليد کتاب و ترويج کتابخواني، وظيفه مهم مسئولان است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با حضور در سي‌وپنجمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران به مدت 3 ساعت از غرفه‌هاي مختلف کتاب بازديد کردند.

توليد کتاب و ترويج کتابخواني، وظيفه مهم مسئولان است

رهبر انقلاب در اين بازديد ضمن گفتگو با ناشران، نويسندگان و صاحبان غرفههاي کتاب، از نزديک در جريان تازههاي نشر و وضعيت بازار کتاب و همچنين ميزان استقبال از نمايشگاه قرار گرفتند.

حضرت آيتالله خامنهاي پس از بازديد از نمايشگاه کتاب در مصاحبهاي، انگيزه خود از چنين بازديدي را در درجه اول ميل شخصي و علاقه به کتاب برشمردند و افزودند: يکي ديگر از دلايل بازديد از نمايشگاه کتاب، زمينهسازي براي ترويج کتاب و کتابخواني است.

ايشان گفتند: اعتقاد من اين است که همه آحاد مردم در طبقات مختلف سني و علمي نيازمند به کتاب هستند و هيچ چيزي نميتواند جاي کتاب را بگيرد.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تاثير فضاي مجازي برموضوع کتابخواني، خاطر نشان کردند: نبايد فضاي مجازي جاي کتابخواني را بگيرد و کتاب بايد همواره در سبد خريد و در مجموعه اوقات مردم جاي خاص خود را داشته باشد.

حضرت آيتالله خامنهاي با تاکيد بر اينکه مسئولان وزارت ارشاد و سازمان تبليغات اسلامي بايد به کساني که در کار نشر و توليد کتاب فعال هستند کمک کنند، افزودند: البته در اين بخش کمکهايي ميشود و اين روند بايد ادامه يابد اما کار مهم ديگر اين است که فعالان فضاي مجازي، ترويج کتاب و کتابخواني را از جمله وظايف خود بدانند.

ايشان تاکيد کردند: فعالان فضاي مجازي کتابهاي خوبي را که در زمينههاي مختلف علمي، ادبيات، تاريخ، هنر، مسائل ديني و اعتقادي و در يک کلام «کتابهاي مفيد» را معرفي و ترويج کنند.

رهبر انقلاب اسلامي به چند نکته قابل توجه در نمايشگاه کتاب امسال نيز اشاره کردند.

حضرت آيتالله خامنهاي گفتند: افزايش کارهاي جديد، افزايش شمارگان کتابها و تجديد چاپ مکرر برخي کتابها از خبرهاي خوب نمايشگاه امسال است.

بخش پاياني سخنان رهبر انقلاب يک توصيه مهم به مسئولان و دستگاههايي بود که با نوجوانان و جوانان سروکار دارند.

حضرت آيتالله خامنهاي گفتند: دستگاههايي همچون وزارت ارشاد، سازمان تبليغات و حوزه هنري بايد در زمينه توليد کتاب مناسب براي نسل جوان و «وزارت آموزش و پرورش» و «وزارت علوم» نيز بايد در زمينه ترويج کتابخواني ميان نوجوانان و جوانان بيش از پيش تلاش کنند تا هم زمينه کتابخواني فراهم شود و هم کتاب خوب در اختيار آنان قرار گيرد.

ايشان يکي از نيازهاي جدي براي نسل جوان را توليد کتاب در زمينه شرح قضايا و حوادث گوناگون دانستند و افزودند: در زمينه قضايايي همچون مشروطيت، دفاع مقدس، «انقلاب اسلامي» و شخصيت برجسته و کمنظيري همچون امام(ره) يا کتاب مناسب وجود ندارد و يا کتاب «خواندني» بسيار کم است که بايد در اين موضوعات توليد کتاب مناسب براي نسل جوان انجام گيرد.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.