اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

توافق ونزوئلا و آمريکا براي آغاز روند لغو تحريم‌ها

وزير خارجه ونزوئلا اعلام کرد، کاراکاس با ايالات متحده درباره آغاز روند لغو تحريم‌ها به توافق رسيده و دولت ونزوئلا اين لغو تحريم‌ها را گام نخست اين روند مي‌داند.

توافق ونزوئلا و آمريکا براي آغاز روند لغو تحريم‌ها

«ايوان جيل پينتو» گفت: ما با آمريکا توافق کردهايم که روند لغو تحريمها را آغاز کند. ما کاهش تحريمها را اولين گام در اين راستا ميدانيم. در مورد شرايط انتخابات، مجددا تاکيد ميکنم که آنچه ونزوئلا گفته يا ونزوئلا با مخالفان تاييد کرده، حفظ ضمانتهاي انتخاباتي موجود در نظام انتخاباتي ونزوئلا، حفظ قوانين، قانون اساسي و تاييد آن است. به همين خاطر است که آمريکا شروع به لغو تحريمها کرده است.

اين ديپلمات ارشد ونزوئلايي همچنين گفت، موضع اتحاديه اروپا درباره مساله لغو يکجانبه تحريمها مضحک است و کاراکاس شرايط هيچکس را نميپذيرد.

وي خاطرنشان کرد: موضع گيري اتحاديه اروپا مضحک، بيهوده و متکبرانه است. ونزوئلا شرايط هيچکس را نميپذيرد. ما قانون اساسي خودمان را داريم. اروپا بايد تمامي تحريمها عليه ونزوئلا را بدون هيچ قيد و شرطي لغو کند. تصميمي که آنها گرفتند با قانون اساسي و قوانين بينالمللي ما در تضاد است. تحريمها بايد برداشته شود.

در اکتبر 2023، وزارت خزانهداري آمريکا اعلام کرد که معافيت شش ماههاي براي کاهش تحريمهاي اين کشور عليه صنعت نفت و گاز ونزوئلا صادر کرده که تنها در صورتي تمديد خواهد شد که کاراکاس به تعهدات خود بر اساس نقشه راه انتخاباتي و همچنين ساير تعهدات خود در رابطه با کسانيکه به «ناحق» بازداشت شدهاند، عمل کند.

نيکولاس مادورو، رئيس جمهوري ونزوئلا نيز در واکنش به اين اقدام، آمادگي خود را براي از سرگيري روابط با آمريکا و دستيابي به لغو کامل تحريمها اعلام کرد.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.