اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

توافق حمايت بلندمدت ژاپن از اوکراين

دولت ژاپن با امضاي يک توافق‌نامه بلندمدت، متعهد به حمايت از اوکراين مي‌شود.

توافق حمايت بلندمدت ژاپن از اوکراين

منابع آگاه در دولت ژاپن گفتند: توکيو توافقنامهاي را امضا خواهد کرد که براساس آن توکيو متعهد به حمايت بلندمدت از اوکراين ميشود؛ برگزاري مذاکرات بين دولتي ظرف 24 ساعت پس از هر گونه تهاجم جديد روسيه براي تعيين کمکهايي که امکان ارائه دارد، بخش مهم اين توافق خواهد بود.

اين توافقنامه که به مدت 10 سال اعتبار خواهد داشت، در يک نشست دو جانبه ميان فوميو کيشيدا نخست وزير ژاپن و ولوديمير زلنسکي رئيس جمهور اوکراين، در حاشيه نشست سران گروه هفت در ايتاليا که از روز پنجشنبه آتي آغاز مي شود، امضا خواهد شد.

گروه هفت بيانيه مشترکي را در ژوئيه گذشته (خرداد 1402) منتشر کرد که در آن تعهد خود را به حمايت بلندمدت از بازسازي امنيت و دفاع اوکراين، با جزئياتي که بايد از طريق توافقهاي دوجانبه با کشورهاي مربوطه ايجاد شود، ابراز کرد.

توافق ژاپن با اوکراين که بر حمايت بلندمدت از بازسازي اين کشور جنگ زده متمرکز است، شامل همکاري در مين زدايي و تهيه تجهيزات دفاعي غيرکشنده است. اين توافق در چارچوب قانون اساسي ژاپن که جنگ را کنار گذاشته، قرار دارد.

انتظار ميرود که اين توافق شامل حمايت مالي و تلاشهايي براي احياي زيرساختهاي زندگي و صنعتي، از جمله براي توليدات کشاورزي باشد.

کيشيدا در جلسه کميته حزب حاکم ژاپن گفت: تلاش هاي بين المللي را براي تحقق «صلح پايدار در اوکراين در نزديکترين زمان ممکن» رهبري خواهد کرد.

کيشيدا و زلنسکي آخرين بار در ماه مي 2023 (ارديبهشت 1402) ملاقات حضوري داشتند، زماني که ژاپن ميزبان اجلاس گروه هفت در هيروشيما بود.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.