اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح:

توافق با عراق براي اخراج تروريست‌ها تمديد نمي‌شود

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با تاکيد بر اينکه توافق ايران و عراق براي خلع سلاح و اخراج تروريست‌ها از اقليم کردستان تمديد نمي‌شود، گفت: وضعيت اجراي توافق با عراق را در دقيقه 90 ارزيابي کرده و بر اساس آن تصميم گيري‌ مي‌کنيم.

توافق با عراق براي اخراج تروريست‌ها تمديد نمي‌شود

امير محمدرضا آشتياني با اشاره به توافق ايران و عراق براي خلع سلاح و اخراج تروريستها از اقليم کردستان، گفت: ما هيچ تمديدي نداريم، در موقع خود براساس توافقي که کرديم اقدام خواهيم کرد.

وزير دفاع در گفتگو با روزنامه ايران درخصوص اقدامات صورت گرفته از طرف عراق اظهار داشت: برخي کارها انجام شده است، ما در دقيقه 90 ارزيابي ميکنيم و براساس اين ارزيابي تصميم ميگيريم.

اين در حالي است که روز دوشنبه 22 شهريورماه همزمان با اعزام يگانها زرهي، توپخانه، موشکي پهپادي و بالگردي نيروي زميني سپاه به مرزهاي شمالغرب کشور، يک منبع آگاه در گفتگو با تسنيم از آغاز روند خلع سلاح و جمع کردن مقر تروريستها از اقليم کردستان عراق خبر داده و گفته بود قرار است با برچيده شدن مقر گروهکها، آنها به يک اردوگاه در عمق خاک اقليم منتقل شوند.

سردار عباس نيلفروشان معاون عمليات سپاه نيز پيش از اين در گفتگو با تسنيم اعلام کرده بود: ما پس از مذاکرات پيدرپي نهايتاً با دولت مرکزي عراق و اقليم توافقنامهاي امضا کرديم که پايان مدت اجراي آن از لحاظ زمانبندي و موارد توافقشده 28 شهريورماه است. ما به تمام مفاد توافقنامه نه يک کلمه کمتر و نه يک کلمه بيشتر پايبند هستيم. انتظار داريم در مدت يادشده همانطور که جمهوري اسلامي ايران به عهد خود وفا کرده است طرف مقابل نيز به توافقنامه عمل کند، در غير اين صورت وضعيت ما به حالت قبل بازميگردد و ما ناچار هستيم از منافع ملت ايران پاسداري کنيم.

19 شهريور بافل طالباني رئيس حزب اتحاديه ميهني کردستان عراق در چارچوب گفتوگوهاي مثبت و همکاريهاي دوجانبه بين ايران و اقليم کردستان عراق در سفر به تهران ديدارهايي با وزير امور خارجه و رئيس مجلس شوراي اسلامي کشورمان انجام داد.

22 شهريور نيز وزير امور خارجه عراق در سفر به تهران با وزير امور خارجه کشورمان ديدار و درباره اجراي توافقنامه ايران و دولت عراق بر سر موضوع حضور گروهکهاي تجزيهطلب در اقليم شمال عراق گفتگو کرد و از انتقال گروهکهاي به اردوگاه سازمان ملل خبر داد.

رئيس جمهور در ديدار با وزير خارجه عراق با بيان اينکه حضور گروهکهاي تروريستي در مرز مشترک يا درون خاک عراق، به هيچ وجه از سوي ايران قابل تحمل نيست، بر لزوم اجراي کامل توافقات مربوطه تاکيد کرد.

حالا تنها دو روز به موعد پايان اولتيماتوم ايران باقيمانده و 28 شهريورماه اين مدت پايان مييابد و موضع گيريهاي فرماندهان نيروهاي مسلح نشان ميدهد در صورتيکه برخي گروهکهاي تروريستي از اجراي اين توافقنامه خودداري کنند، ميبايست خود را براي اجراي نقشه دوم از سوي ايران آماده کنند.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.