اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

4500 تقاضا از 6 کشور دنيا براي تحصيل در دانشگاه تبريز

رئيس دانشگاه تبريز گفت: در سال تحصيلي 1403- 1404 بيش از 4500 تقاضا براي تحصيل در سامانه پذيرش دانشجويان بين‌المللي ثبت شده بود.

4500 تقاضا از 6 کشور دنيا براي تحصيل در دانشگاه تبريز

نصراله زاده رئيس دانشگاه تبريز در چهل و ششمين جلسه شوراي راهبردي دانشجويان بين المللي دانشگاه تبريز در اين دانشگاه بر لزوم ميزباني شايسته از اين دانشجويان تاکيد کرد و خاطرنشان کرد: حرکت در مسير ديپلماسي علمي و پذيرش دانشجويان خارجي به عنوان اولين رکن اين ديپلماسي ضروري است.

وي در بخش ديگر سخنان خود، دقت در حفظ کيفيت آموزشي و رعايت استانداردهاي تحصيل را ضروري دانست و گفت: تعيين و تدوين دقيق استانداردهاي آموزشي براساس تجربه زيسته ساير دانشگاههاي معتبر دنيا بايد در حوزه دانشجويان بين المللي مد نظر قرار گرفته شود.

رئيس دانشگاه تبريز همچنين رعايت آييننامه شوراي عالي انقلاب فرهنگي درخصوص اعطاي فرصت يادگيري زبان فارسي را يادآور شد و گفت: مديريت همکاريهاي علمي و بين المللي بايستي  مشکلات تحصيل اين دانشجويان را احصا نموده و به طور مرتب گزارش نمايند تا بخشهاي مختلف دانشگاه ضمن هم افزايي به حل آنها اهتمام ورزند.

در ادامه اين نشست، مدير حراست دانشگاه، معاون فرهنگي و اجتماعي، معاون دانشجويي و معاون آموزشي نيز به بيان برنامهها و دغدغهها در خصوص تحصيل دانشجويان  بينالمللي و ارئه راهکارهايي در راستاي تحصيل مناسب اين دانشجويان پرداختند.

پذيرش دانشجوياني از کشورهاي ترکيه، آذربايجان، افغانستان، پاکستان، چين و عراق در دانشگاه تبريز در سال تحصيل جديد

در سال تحصيلي 1403- 1404 بيش از 4500  تقاضا براي تحصيل در سامانه پذيرش دانشجويان بينالمللي ثبت شده بود که از اين تعداد پس از بررسي مدارک تحصيلي و ساير شرايط مدنظر در گروههاي آموزشي، حدود 28 درصد متقاضيان موفق به دريافت پذيرش براي تحصيل در دو نيمسال اول و دوم سال تحصيلي پيش رو شدند.

 حضور دانشجوياني از کشورهاي ترکيه، آذربايجان، افغانستان، پاکستان و چين در کنار دانشجويان عراقي از ديگر ويژگيهاي پذيرش امسال بود.

هيات رئيسه دانشگاه تبريز، مدير حراست، مدير امور آموزشي، مدير تحصيلات تکميلي مدير همکاريهاي علمي و بين المللي و رئيس اداره دانشجويان بين المللي دانشگاه به عنوان اعضاي شوراي راهبردي دانشجويان بين المللي دانشگاه تبريز در اين نشست حضور داشتند.

در اين نشست که با حضور همه اعضاي شوراي راهبردي دانشجويان بين المللي برگزار شد، گزارشي از روند اخذ درخواستهاي تحصيل در دانشگاه تبريز، نحوه بررسي در گروههاي آموزشي، آمار پذيرش به تفکيک دانشکدهها و مشکلات و فرصتهاي موجود ارائه شد.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.