اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

تظاهرات معيشتي کشاورزان اروپايي عليه واردات غلات از اوکراين

کشاورزان اروپاي مرکزي و شرقي در بروکسل به خيابان‌ها آمدند تا به واردات غلات از اوکراين اعتراض کنند. تظاهرات‌کنندگان مي‌گويند واردات اين محصول بر معيشت آنها تأثير مي‌گذارد.

تظاهرات معيشتي کشاورزان اروپايي عليه واردات غلات از اوکراين

اين گروه از اتحاديه اروپا ميخواهد که اقدامات قاطع و بلندمدتي در مورد اين موضوع که باعث ايجاد تنش در منطقه ميشود، اتخاذ کند.

سال گذشته، اتحاديه اروپا براي حمايت از کشور جنگزده اوکراين عوارض واردات محصولات کشاورزي اين کشور را لغو کرد اما غلات ارزان قيمت بسياري از کشاورزان محلي را مجبور به خروج از اين بازار کرده است.

«دري بيزو» که يک کشاورز رومانياييتبار است در گفتوگو با يورونيوز ميگويد: «ما به اقداماتي نياز داريم تا ترانزيت، پايان حمل و نقل نباشد. بنابراين ما ميخواهيم غلات ما به کشورهاي فقيرتر و به آفريقا برود زيرا ما آنقدر غلات داريم که غلات خودمان را بفروشيم.»

اتحاديه اروپا در پايان ماه آوريل با پنج کشور عضو قراردادي منعقد کرد که به آنها اجازه ميداد فروش و ذخيره غلات اوکرايني را در قلمرو خود متوقف کنند. اين توافق همچنين به آنها کمک مالي 100 ميليون يورويي اختصاص ميدهد. با وجود اين توافق مذکور در 5 ژوئن منقضي مي شود.

کشاورزان اکنون خواستار بودجه اضافي اتحاديه اروپا و همچنين اقدامات قويتري مانند کنترلهاي کيفيتري براي واردات هستند.

توليدکنندگان اروپاي شرقي مي گويند که نمي توانند با توليدکنندگان اوکرايني رقابت کنند، زيرا آنها بر اساس قوانين سبز سختگيرانه اتحاديه اروپا و دستورالعمل هاي آفت کشها عمل نميکنند.

يوزف لوزي، نايب رئيس اتاق کشاورزي مجارستان، گفت که اين منصفانه نيست. او گفت: «توليدکننده اوکرايني با شرايط يکسان توليدکننده اتحاديه اروپا توليد نميکند.

ما قوانين سبزي داريم که در اتحاديه اروپا اجباري است و استفاده از مواد شيميايي که ممکن است در اوکراين مجاز باشد از مدتها پيش در اتحاديه اروپا ممنوع است.»

کشاورزان خواسته هاي خود را روز سه شنبه به کميسر کشاورزي اروپا در بروکسل ارائه کردند. يک سخنگوي اين کميسيون به يورونيوز گفت که قبل از انجام هر گونه گام بعدي، آنها از همه کشورهاي عضو انتظار دارند توافقات قبلي را اجرا کنند و ممنوعيت هاي واردات يک جانبه را لغو کنند، کاري که مجارستان تاکنون موفق به انجام آن نشده است.

ميريام گارسيا فرر، سخنگوي کميسيون، گفت: «در حال حاضر ما همچنان منتظر حذف برخي از اقدامات ملي يکجانبه هستيم که قبل از پيگيري مراحل بعدي ارائه شده است.»

ساير کشورهايي که درخواست کمک مالي ميکنند و با مشکلاتي مانند خشکسالي مواجه هستند، هشدار دادهاند که کمک به کشاورزان در اروپاي شرقي نميتواند به قيمت ساير مسائل ضروري باشد.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.