اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

معاون شوراي امنيت روسيه :

تشکيل «جمهوري خلق تگزاس» جدي‌تر مي‌شود

رئيس‌جمهور پيشين و معاون شوراي امنيت روسيه با اشاره به بحران تگزاس گفت که اين مسئله ناتواني کامل دولت آمريکا را در کنترل بحران مهاجرت نشان مي‌دهد و «تشکيل جمهوري خلق تگزاس جدي‌تر مي‌شود.»

تشکيل «جمهوري خلق تگزاس» جدي‌تر مي‌شود

«ديميتري مدودف» که سابقا رئيسجمهور و نخستوزير اين کشور هم بوده، در واکنش به ناآراميها در مرز جنوبي آمريکا در پيامرسان تلگرامش نوشت: دولت آمريکا در حال نشان دادن ناتواني کامل خود در مقابله با بحران مهاجرت است که در يکي از بزرگترين ايالتهاي اين کشور رخ داده است.

معاون شوراي امنيت روسيه در ادامه نوشت: فرماندار ايالت تگزاس به موضع کاخ سفيد و بايدن پير فرتوت دهنکجي کرده و سيم خاردارهايي را کشيده است. اين مسئله نمونه ديگري از تضعيف هژموني آمريکاست که در نتيجه اقدامات خود آمريکاييها رخ ميدهد.

مدودف افزود: واشنگتن که رسما و به طور مشتاقانه از نئونازيها در کييف حمايت ميکند، در مسائل سياست داخلي خود کاملا ناتوان است. قوانين ديوان عالي کشور که طبق آن مسائل مربوط به مهاجرت تنها برعهده مقامات فدرال است و نه ايالت، ديگر بخشي از واقعيت نيست. همين مقامات با انفعال خود در نهايت ممکن است جمعيت تگزاس را که در حال حاضر به طور جدي به سمت جداييطلبي روي آوردهاند، به جنون بکشانند. تاريخ مملو از مثالهايي از کشورهايي است که سعي در جدا شدن از ايالات متحده و تشکيل يک کنفدراسيون دارند. همه اينها به يک جنگ داخلي خونين منجر شده که هزاران هزار نفر را درگير کرده است.

وي در پايان تاکيد کرد: در هر صورت، آمريکا ممکن است با يک بحران غيرقابل حل مواجه شود و براي مدت طولاني در ورطه يک جنگ داخلي جديد شايد حتي مخربتر، غوطهور شود و جهان غرب نفس خود را حبس خواهد کرد و آشفتگي آمريکا را با ترس تماشا خواهد کرد. اما مشکل آنها همين است. و حتي اگر آشفتگي در ايالات متحده خطرات قابل توجهي را براي ثبات جهان به همراه داشته باشد، بقيه جهان اين فاجعه و مصيبت آمريکا را با خوردن پاپ کورن و با مقدار خاصي از شادماني تماشا ميکند.

مرز جنوبي آمريکا ناآرام است. کاروان کاميونداران به سمت مرز تگزاس عازم شدهاند. هدف کاروان «مرز خود را پس ميگيريم»، جلوگيري از ورود مهاجران غيرقانوني، از طريق همکاري با مجريان قانوني است که مطابق قانون ايالتي در مرز تگزاس عمل ميکنند و دستور دولت فدرال را ناديده ميگيرند.

تگزاس در بحبوحه رشد بحران مهاجرتي، وارد مناقشه تند و تيزي با دولت جو بايدن، رئيسجمهور آمريکا شده و مدعي است که از خود مقابل «تهاجم» در مرزهاي جنوبي با مکزيک دفاع ميکند. «گرگ ابوت» فرماندار تگزاس، جو بايدن را  يک رئيسجمهور «بيقانون» خطاب کرده و به حق اين ايالت براي «دفاع از خود» در امتداد مرزش با مکزيک استناد کرده است.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.