اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

بلاتکليفي 7 لژيونر ايران براي فصل آينده از «سردار» تا بازيکن جنجالي

فوتبال ايران داراي بازيکنان لژيونر زيادي است که هر کدام از آنها در ليگ‌هاي کشورهاي حوزه خليج فارس و يا اروپا مشغول فعاليت هستند. در پايان فصل فوتبالي در اکثر کشورها، برخي از بازيکنان ايراني از تيم‌هاي خود جدا شده‌اند و اکنون وضعيت نامشخصي دارند.

بلاتکليفي 7 لژيونر ايران براي فصل آينده از «سردار» تا بازيکن جنجالي

به گزارش مهر، ميلاد محمدي، احسان حاج صفي، عارف غلامي، عليرضا جهانبخش، سامان قدوس، سعيد مهري، مهدي قايدي، علي قلي زاده، اللهيار صيادمنش، محمد محبي، محمد قرباني، مهدي طارمي و سردار آزمون از جمله مطرح ترين لژيونرهاي فوتبال ايران هستند که از بين اين اسامي جهانبخش و آزمون مهمترين لژيونرهاي فوتبال ايران هستند که مشخص نيست فصل آينده پيراهن چه تيمي را بر تن خواهند کرد.

 

محمدامين حزباوي

حزباوي، مدافع جوان ايراني فصل گذشته فوتبال خود را در ليگ ستارگان قطر و در باشگاه السد دنبال کرد و در حالي که با اين باشگاه قرارداد داشت، شامگاه دوشنبه 18 تير اين باشگاه با انتشار اطلاعيهاي اعلام کرد که با توافق دوطرفه، حزباوي از اين باشگاه جدا شده است. او با اينکه در السد عملکرد خوبي داشت و به تيم کمکهاي زيادي کرد، به دليل برخي مسائل تصميم به جدايي از اين تيم گرفت. هنوز مقصد نهايي او مشخص نشده و احتمال اينکه بار ديگر به ليگ برتر ايران بازگردد وجود دارد.

 

مهدي قايدي

قايدي فصل گذشته و به صورت قرضي در تيم فوتبال الاتحاد کلبا بازي ميکرد و توانست بهترين گلزن تيمش شناخته شود و عملکرد بسيار خوبي داشت. در پايان فصل با اينکه باشگاه الاتحاد کلبا خواهان تمديد قرارداد با او بود اما با توجه به اينکه قايدي تحت قرارداد با باشگاه شباب الاهلي امارات است مديران اين باشگاه هنوز با پيشنهاد مديران الاتحاد کلبا موافقت نکردهاند.

اعضاي تيم شباب الاهي اکنون براي برپايي اردو در کشور اتريش حضور دارند که خبري از مهدي قايدي در بين بازيکنان اين تيم نيست تا جدايي او از اين باشگاه بيش از پيش جدي شود. قايدي از باشگاه استقلال تهران هم پيشنهاد همکاري دريافت کرده بود اما بنا به دلايل شخصي بعيد است بخواهد فوتبال خود را در ليگ برتر ايران ادامه دهد. قايدي هنوز براي آينده خود تصميم نگرفته و مشخص نيست فصل جديد پيراهن چه تيمي را بر تن خواهد کرد. با اين حال جنجالي که فصل گذشته به دليل مسايل شخصي براي او ايجاد شد در تصميم آينده اش تاثيرگذار خواهد بود.

 

سردار آزمون

آزمون پس از يک نيم فصل حضور در تيم بايرلورکوزن تصميم گرفت فوتبال خود را زير نظر «ژوزه مورينيو» در تيم رم ايتاليا دنبال کند و فصل گذشته با قرارداد قرضي به مدت يک فصل در اين تيم ايتاليايي بازي کرد و در مجموع توانست 3 گل براي اين تيم به ثمر برساند. مديران رم قصد به خدمت گرفتن دائمي آزمون را داشتند اما مديران باشگاه بايرلورکوزن مبلغ 12 ميليون يورو بابت انتقال آزمون درخواست مالي داشتند که با مخالفت رمي ها همراه شد.

آزمون اکنون بازيکن بايرلورکوزن محسوب ميشود اما از آنجايي که «ژابي آلونسو» سرمربي مطرح اسپانيايي اين تيم قصد استفاده از آزمون در تيم خود را ندارد اين بازيکن به احتمال زياد راهي يک تيم ديگر خواهد شد. آزمون از تيم سويا هم پيشنهاد همکاري دريافت کرده بود که مديران اين باشگاه اسپانيايي هم به دليل درخواست مالي زياد سران بايرلورکوزن هنوز راضي به انتقال آزمون به تيم خود نشدهاند.

 

عليرضا جهانبخش

عليرضا جهانبخش، وينگر ايراني که در تيم فاينورد هلند بازي ميکرد، پس از گذراندن فصلي پرچالش و با توجه به برخي مسائل شخصي و حرفهاي، قرارداد او تمديد نشد تا از اين تيم جدا شود. او در جستجوي تيم جديدي است که بتواند دوباره به اوج برگردد. البته در هفتههاي گذشته برخي از رسانههاي هلندي خبر از مذاکره مجدد جهانبخش با مديران باشگاه فاينورد براي تمديد قرارداد خبر دادند اما تا به امروز سه شنبه 19 تير خبري از تمديد قرارداد او نبوده است و بايد ديد کاپيتان تيم ملي فوتبال ايران چه تصميمي براي آينده کاري خود خواهد گرفت.

 

کريم انصاري فرد

انصاري فرد يکي ديگر از بازيکنان لژيونر فوتبال ايران است که وضعيت نامشخصي دارد. او فصل گذشته در تيم فوتبال اومانيا قبرس بازي کرد و در 46 بازي براي اين تيم توانست 6 گل به ثمر برساند. انصاري فرد در سالهاي اخير با دوران اوج خود فاصله زيادي گرفته است و اُفت عملکردي او باعث شده تا پيراهن تيم ملي را نيز از دست دهد. انصاري فرد به دليل مسائل خانوادگي قصد خروج از کشورهاي يونان و قبرس را ندارد و با اينکه از يک باشگاه ليگ برتر در ايران پيشنهاد همکاري دريافت کرده است اما به احتمال زياد فوتبال خود را در يکي از دو ليگ قبرس يا يونان پيگيري ميکند.

 

عارف غلامي

غلامي در نيم فصل اول در هيچ تيم داخلي و خارجي عضويت نداشت و به صورت شخصي به تمرين ميپرداخت. او در نقل و انتقالات زمستاني راهي ليگ کشور بوسني و هرزگووين شد و به عضويت تيم ولژ موستار در آمد. غلامي با اينکه در ديدارهاي کمي براي اين تيم به ميدان رفت اما توانست نمره قابل قبولي را کسب کند. مديران باشگاه ولژ موستار خواستار تمديد قرارداد با اين بازيکن هستند اما غلامي فعلاً راضي به اين کار نشده است و معلوم نيست فصل آينده در چه تيمي حضور خواهد داشت.

 

سامان قدوس

قدوس پس از يک رفت و برگشت در تيم فوتبال برنتفورد انگليس و با اتمام قراردادش با اين باشگاه، از جمع شاگردان «توماس فرانک» جدا شد. قدوس در اکثر ديدارهاي برنتفورد در ليگ جزيره نيمکت نشين بود و فرصت بايز اندکي به او ميرسيد. هافبک تيم ملي فوتبال ايران سابقه حضور در ليگ سوئد و فرانسه را نيز در کارنامه خود دارد اما مشخص نيست که فصل آينده پيراهن چه تيمي را بر تن خواهد کرد.

چندي پيش رسانههاي سوئدي از حضور او در تيم مالمو خبر داده بودند که اين موضوع نيز هنوز به طور رسمي اتفاق نيافتاده است.

بلاتکليفي اين بازيکنان ايراني نشاندهنده پيچيدگيهاي بازار نقل و انتقالات است. هر يک از اين بازيکنان با مسائل خاص خود درگير هستند و اميدوارند به زودي مقصد نهاييشان مشخص شود تا بتوانند در تيمهاي جديدشان بدرخشند و به موفقيتهاي بيشتري دست يابند.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.