اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

آموزش زبان چيني در مدارس عربستان

عربستان سعودي اعلام کرد که با هدف ارتقاي مهارت‌هاي زباني دانش‌آموزان اين کشور و بهره‌مندي از فرصت‌هاي شغلي گسترده‌تر در آينده، آموزش زبان چيني را در مدارس اين کشور آغاز کرده است.

آموزش زبان چيني در مدارس عربستان

در فاز اول اجراي اين طرح، قرار است زبان چيني به دانشآموزان ابتدايي و راهنمايي آموزش داده شود و سپس تا سال 2029 به کلاس سوم متوسطه گسترش يابد.

بر اساس آنچه اعلام شد، 175 معلم زبان چيني براي آموزش در چند مدرسه عربستان سعودي استخدام شدهاند. تعداد اين مدارس بهتدريج افزايش مييابد.

استخدام اين معلمان بر اساس توافقنامه آموزشي انجام گرفت که سال 2023 بين مسئولان آموزشي رياض و پکن امضا شد.

وزارت آموزش عربستان سعودي اعلام کرد که با آموزش زبان چيني در مدارس عربستان سعودي، شانس جوانان اين کشور براي يافتن شغل يا ادامه تحصيل در دانشگاههاي معتبر چين افزايش خواهد يافت.

موافقان اين طرح آن را گامي مهم در جهت ترويج فرهنگ جهاني و ارائه مهارتهاي زباني جديد و مفيد به دانشآموزان ميدانند. به گفته آنها، اين تصميم با توجه به اهميت روزافزون چين در اقتصاد جهاني و روابط تجاري و اقتصادي پررونق رياض و پکن، ضروري بود و پيشرفتي چشمگير در سيستم آموزشي عربستان سعودي به شمار ميرود.

به گفته يکي از معلمان چيني که براي تدريس در مدارس عربستان سعودي استخدام شده است، اکنون زبان عربي هم در چين تدريس ميشود و بسياري از مدارس متوسطه بينالمللي معلم عربي دارند. او اظهار اميدواري کرد که آموزش زبانهاي چيني و عربي در دو کشور به تبادلات فرهنگي و تجاري بيشتر منجر شود.

گزارشهاي بينالمللي از پيشرفت چشمگير آموزش و پرورش عربستان سعودي و ارتقاي رتبه اين کشور در شاخصهاي مربوط به آموزش، پژوهش و نوآوري در سالهاي گذشته حکايت دارد. بر اساس رتبهبندي سالنامه رقابتپذيري موسسه بينالمللي توسعه مديريت، آيامدي (IMD)، آموزش و پرورش عربستان سعودي در سال 2022، به رتبه 24 در جهان رسيد، حال آنکه در سال قبل از آن، رتبه اين کشور 32 بود.

عربستان سعودي در سالهاي گذشته در رتبهبندي جهاني دانشگاهها هم صعود چشمگيري داشته است.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.